  • Data: 2016-09-05 19:27:51
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 18:57:59 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > To coś mi się nie składa do kupy zużycie w stosunku do mocy... Znaczy ja
    > mam straty niecałe 6.5 kW przy 9MWh/rok na CO. Dla 12 MWh/rok z CWU też
    > zakładam moc PC GW na 8-10 kW.

    A co ma zużycie do mocy?
    Moc się szacuje dla temperatury obliczeniowej dla danej strefy klimatycznej,
    u mnie to jest -18 st. C.
    Projektowe obciążenie cieplne wychodzi mi w tej chwili 7,25kW (przenikanie
    i wentylacja 6,48kW, CWU 0,76kW).

    Energia użytkowa na ogrzewanie i wentylację 19tys. kWh, na CWU 3tys. kWh.
    Użytkowa, czyli bez uwzględnienia pompy.
    Końcowa na ogrzewanie, wentylację, CWU i urządzenia pomocnicze
    wychodzi na poziomie 9tys. kWh.

    > OK, założyłem błędnie, że geologia już była robiona.

    Była. Ale jako odniesienie mieli jakieś 3 marne dziury
    o głębokości 15-25m, zrobione gdzieś w okolicy.
    Tak więc zakładam ostrożnie, że nikt nie wie co będzie poniżej tych 25m.

    > Ty mi tu schematami nie rzucaj, bo i ja schemat mam ;)
    > http://emide.pl/schemat.pdf

    No pikny, ja swój rzuciłem żeby mniej gadać.

    > Szczerze, IMO szkoda kasy na ten wymiennik wydawać jeśli nie zamierzasz
    > tego zrobić porządnie, tzn. faktycznie chłodzić podłogą. W ten sposób nie
    > spowodujesz aby to miało szanse się w jakikolwiek sposób zwrócić (czy to na
    > chłodniejszym domu, czy lepszym COPie).

    No zamierzam chłodzić podłogą, a czym się różni chłodzenie podłogą
    od faktycznego chłodzenia podłogą? :P
    I dlaczego miałoby się nie udać? W szczytowe upały potrzebuję jakieś
    3kW mocy chłodniczej, tyle chyba wycisnę z 230m2 podłogi.

    L.