  • Data: 2020-09-06 22:47:52
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Raczej bym chciał zrobić system idiotoodporny. Jak się coś sypnie to
    > zostaje standardowy sterownik PC żeby nie zabrakło CWU i CO a dodatki typu
    > chłodnica/nagrzewnica czy basen nie muszą pracować.

    To inaczej trzeba zrobić. Trzeba mieć możliwość włączenia/wyłączenia
    czegokolwiek ręcznie. U siebie mam tak, że nawet światła w WC nie
    zapalisz jak Ci sterownik nie pozwoli (to nie ty zapalasz, tylko
    sterownik na Twoje żądanie, przełączniki bezdotykowe na ścianach).
    Ale... stycznik odcinający zasilanie w budynku, oświetlenie, brama,
    generalnie wszystkie ważne obwody mają na sobie przekaźniki z
    możliwością wymuszenia otwarcia albo zamknięcia ręcznie. To daje mi
    możliwość np: programowania i nie wywalenia zasilania w całym budynku ;)
    muszę tylko pamiętać o przełączeniu jednego pstryczka zanim załaduję
    nową wersję softu.

    Za to można sobie zrobić trochę automatyki, typu otwieranie drzwi, albo
    bramy paluchem (liniami papilarnymi) na odpowiednią wysokość oczywiście,
    albo komórką, albo wykryć, że gdzieś Ci minimalnie cieknie woda (mnie
    czasami się zacina spłuczka na piętrze), albo że znów zeszło ciśnienie z
    poduszki w zbiorniku przeponowym i trzeba dopompować, albo że za 3h
    frezarka skończy formę i należało by firmę wyłączyć. A o tym, że w nocy
    sterownik chłodzi halę w lecie jak jest gorąco, jeżeli jest sens i na
    zewnątrz jest wystarczająco chłodno oczywiście to już nie wspomnę.

    Na prawdę sądzisz, że nie będziesz rozbudowywał sterowania?

    Miłego.
    Irek.N.