  • Data: 2020-09-08 21:37:10
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-07 o 22:36, Irek.N. pisze:

    > Auć... portfel już mnie boli ;) Zaraz, czy siemens nie wprowadził
    > potrzeby ciągłego odpłatnego aktualizowania softu? Za coś muszę ich nie
    > lubić przecież ;)

    Wprowadził? a myślałem że to ma od zawsze ;)
    Inną szosą to teraz wszyscy się przerzucili na abonament. Cieszmy się że
    po roku TiA Portal nie przestaje działać i nie odcina od bibliotek tak
    jak WSCAD. Co najwyżej najnowszego CPU nie obsłużysz.

    > Masz rację, ale tylko częściowo. Bardzo źle wspominam LV, zawsze się
    > sypało. Jedyne co mi się w tym podobało, to graficzne rozwiązania, ładne
    > to skubańce zrobili. Za to za Boga nie mogłem nigdy dojść co się właśnie
    > wysypało i dlaczego dzień później już działa ;)

    oo.. to.. to..

    > Co do PC, wersje industrialne (IPC) to nie są zwykłe pecety, wiesz
    > przecież. Poza tym zobacz z innej strony. Jak Ci się dedykowany
    > sterownik sypnie, to już nic nie zrobisz. Jak Ci się sypnie IPC, to
    > możesz się próbować ratować. Przykładzik...proszę bardzo.

    oj znam to.. aż za dobrze. IPC nie oznacza niezniszczalny i że nie
    dotykają go bolączki "cywilnych" typu spuchnięte kondensatory na płycie
    głównej.

    > na czystej karcie przywraca Ci wszystko co trzeba. A jak to nie jest
    > embeded, tylko pełnokrwiste windows, to trzeba podejść jak do zwykłego
    > PC i zrobić backup chociażby Acronisem. Tyle. Zrób to samo na
    > dedykowanym sprzęcie, nie zrobisz, a nawet jak Ci się uda, to ile
    > będziesz softów i kabelków do tego potrzebował? Co sterownik, a czasami
    > rodzina to nowe podejście.

    Ta.. jasne.. backup.. proste.. chciałbyś.. miałeś kiedyś styczność z
    AMKAMAC? A podobne do Beckhoffa, zajefajne, w środku pecet przemysłowy
    Kontron 886LCD-M/mITX, 4 ethernety w tym EtherCAT, 4 porty szeregowe itp
    itd, moduły Beckhoffa do tego podłączone, jakieś AMKASYN, backup to
    obraz CF'a, no cud miód malina.
    No i padła płyta - wymieńmy więc - no proste, to tylko pecet - no i
    dupa. Ten model płyty nie produkowany już i AMK nie ma ;) trzeba kupić
    nowy komplet, trochę inny,... haha śmieszne... no nie bałdzo.
    Znaleźliśmy płytę na ebaju... przyszła... tylko porty ethernet zamiast
    na RTL8100C są na RTL8110SBL. Ot modyfikacja nieistotna przecież,
    postęp... System nie widzi, Linux kernel 2.6.24 (jakieś dystro RedHato
    podobne), sterowników nie ma, trzeba dodać obsługę. Niby nic,
    modyfikacja linijki modprobe w pliku rcS.. ale system ma hasło..
    oczywiście nie dostaniesz... haha... kurwa..

    > Tak naprawdę widzę jeden dział, gdzie stosowanie "drabinkopodobnych"
    > języków ma sens. Myślę o programowaniu obwodów safety. Program musi być
    > prosty, jednoznacznie czytelny, więc jest ograniczona ilość możliwości i

    o.. to.. to.. weź zapewnij na PC i Windowsie stałość czasów obsługi i
    reakcji tak istotnych w Safety i aby była pieczątka pod "up to KAT.4/PL
    e, according to ISO 13849-1". Okaże się, że jednak potrzebna do tego
    karta dedykowana (są??).

    zdrówko

    --
    Irokez