  • Data: 2020-09-17 17:35:22
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Sep 2020 11:06:31 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Czego oczekujesz ode mnie? Skoro masz braki w wiedzy, nawet z
    > zakresu
    > szkoły podstawowej to i tak tego nie zrozumiesz dlaczego w jednym
    > przypadku przewód wytrzyma, a w innym nie.

    Jak mam poważnie traktować twoje wywody kiedy proponujesz, żeby
    dobrać zabezpieczenie przez liczenie impedancji zwarcia dla pętli
    odcinka rozdzielna-przyłącze-elektrownia (w uproszczeniu), bo to
    przypadek w którym IMHO dI/dt nie będzie największe (nie wystąpi
    najgorszy przypadek obciążający układ przewód- zabezpieczenie).
    Każdy odcinek uwzględniony w tym oczku będzie zwiększał impedancję
    (jej cześć rzeczywistą, kwestię wpływu reaktancji każdego odcinka na
    razie pomijam ale później skomentuję). Skoro zabezpieczenie musi
    uwzględniać najgorszy przypadek (największe dI/dt) to musimy uznać,
    że odcinek trudno policzalny z powodu braku danych
    (przyłącze-elektrownia) uznajemy za idealny z impedancją 0, natomiast
    zostanie łatwy do policzenia odcinek rozdzielnia-przyłacze. Czyli
    dobór zabezpieczenia (najgorszy przypadek) powinien uwzględniać
    idealne źródło nap. na zaciskach przyłącza.

    Co do norm i zakazu zabezpieczania 1.5mm2 25A lub większym. No cóż co
    kraj to obyczaj, fizyka wszędzie jest jedna ale normy bywają różne i
    dyskusyjne. U nas wiele jest takich dyskusyjnych norm lub przepisów
    różnie interpretowanych (sporna kwestia potencjału wyrównawczego
    doprowadzanego na siłę wszędzie, kwestia doprowadzania PE do lamp w
    suficie rozbijająca się o różne interpretacje przepisu stosowania
    PE).
    Np. w Australi popularne były (nie wiem czy to jeszcze jest
    praktykowane) skrzynki rozdzielcze z bezpiecznikami topikowymi do
    samodzielnej naprawy. Były wyposażone ze w szpulki z drutem opisane
    16A, 20A itp. którym naprawiało się spalone bezpieczniki i nikomu to
    tam nie przekszkadza.

    --
    Marek