eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePRAWDA czy KIT - komin i Sadpal lub podobne katalizatory › Re: PRAWDA czy KIT - komin i Sadpal lub podobne katalizatory
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 9 Mar 2020 16:46:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: PRAWDA czy KIT - komin i Sadpal lub podobne katalizatory
    From: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Lepiej ustawić poprawnie kocioł wzglednie nauczyć się palić

    Nie ma takiej możliwości. Nie wiem, jaki masz kocioł. Ja miałem już kilka kotłów na
    groszek, i sporo ich regulowałem.Każdy z nich pracuje w dwóch fazach.
    1: kocioł ma włączony nadmuch i pali całą mocą.Do komina wpada tylko dwutlenek węgla
    i jeszcze trochę tlenu( pomijam pierdoły, jak azot i różne takie).
    2. Wyłącza się nadmuch i kocioł wchodzi w tryb podtrzymania. W tym trybie węgiel
    tylko się tli- ale większość związków utlenia się tylko częściowo- głównie do tlenku
    węgla- ale parują jak cholera i to one osadzają się na piecu- bo chłodniejszy.część
    tlenku węgla też się redukuje do dwutlenku a węgiel osadza się jako sadza.
    Pomijam tu złe nastawy- to się da naprawić, choć mało kto chce to robić dokładnie, bo
    zajmuje to sporo czasu. Ale nie ma możliwości całkowitej eliminacji sadzy.
    Dlatego ludzie kombinują na wszystkie sposoby, żeby uniknąć rzeczy ostatecznej-
    częstego czyszczenia pieca. A tylko to daje efekty.
    A nauczenie ludzi poprawnego palenia w piecach to jest całkiem inna sprawa.
    Pozdro. abomito