  • Data: 2020-02-09 09:48:24
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 9 lutego 2020 00:50:21 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Uspokoiles mnie Pilocik. Oczywiście znasz przepisy dotyczące akcyzy od prądu,
    zwłaszcza te od małych instalacji. Tylko nie chce Ci się ich tutaj podawać. Rozumie
    Cię bo mnie też często nie chce się czegoś wskazać i pisze że można mi wierzyć albo
    nie wierzyć. Ja Ci wierzę bo chwilowo nie mam możliwości założenia FV. Ale jak by się
    taka możliwość pojawiła to bym sprawdził u źródła jak to jest z akcyza na prąd.

    takie znalazłem:
    """""""""""""""
    W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

    1. Czy zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dn.
    24.02.2017 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1748) w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego
    Spółka jest zwolniona z obowiązku uiszczania podatku akcyzowego od zużycia na własne
    potrzeby energii, którą wytwarza w odnawialnych źródłach energii - panele
    fotowoltaniczne o mocy 35,36 kW?
    Zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dn. 24.02.2017 r. w
    sprawie zwolnień od podatku akcyzowego: ,,Zwalnia się od akcyzy zużycie energii
    elektrycznej wyprodukowanej z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW
    przez podmiot, który zużywa tę energię."

    Wnioskodawca posiada jedna instalację fotowoltaiczną o mocy 35,36 kW czyli nie
    przekracza 1 MW.
    Przedsiębiorstwo nie ma obowiązku uiszczania podatku akcyzowego od zużycia na
    potrzeby własne energii, którą wytwarza w mikroisntalacji - panele fotowoltaniczne.

    b.