  • Data: 2020-02-11 12:12:00
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 11:46:29 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Serio uważasz, że są ludzie którzy wybrali ogrzewanie prądem (maty
    > grzewcze) i założyli fotowoltaikę nieświadomie lub pod naciskiem jakiejś
    > firmy marketingowej? Jak dla mnie każdy decydujący się grzaniem prądem
    > ma conajmniej doktorat z budownictwa i instalacji :D

    Szwagier mój osobisty jesienią zakładał PV i go namówili na dogrzewanie grzanie
    prądem
    Do tej pory grzał i grzeje nadal kopciuchem ale kopił dodatkowo kilka grzejników
    elektrycznych. Koszt smieszny bo taki grzejnik poniżej stówy kosztuje i w okresach
    przejściowych kopciucha nie odpala. Jak finansowo na tym wyjdzie okaże się za kilka
    miesięcy jak rozliczenie z Energa dostanie
    Twierdzi ze ma to tak policzone że prądu zeżre tylko tyle i PV mu wyprodukuje(w
    okresie rozliczeniowym)
    Inna sprawa że za PV płaci raty wyższe jak dotychczasowe rachunki do Energa, ale tez
    kopciucha nie musi zawsze odpalać i coś tam na opale zaoszczędzi. Mozę mu się to
    nawet zbilansuje. Zobaczymy jak pełen rok minie.