  • Data: 2011-12-11 22:22:42
    Temat: Re: Palenie sosną w kominku
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "wolim" <n...@t...pl> wrote:

    > A co może się we wkładzie zepsuć?
    > I to jeszcze w ciągu 2 lat? :)

    Może np. pęknąć w pół :) Tak się zrobił mojemu znajomemu. Ale chyba gwarancji
    nie uznali - wkład nie był przeznaczony do ciągłego palenia.
    Nie ma z tym żartów - niedawno najadłem się trochę strachu. Podciśnienie we
    wkładzie wessało sznur uszczelniający między ramką drzwi a szybą kominka. Nie
    zauważyłem tego, dołożyłem solidne polano i poszedłem wziąć prysznic i spać. Jak
    wchodziłem do łazienki, temperatura w kapie kominka była ok. 35 stopni. Gdy
    wychodziłem jakieś 10-15 minut później, zobaczyłem 85 stopni. WTF!? Zbiegłem
    szybko na dół, bo tak dużego i nagłego wzrostu nigdy nie widziałem. W kominku
    paliło się jak w piecu hutniczym. Chwilę później całe drewno zmieniło się w
    czerwony żar, a od kominka biło jak od kafloka.
    Na szczęście z wkładem nic się nie stało i skończyło się na strachu.

    --
    Bartek