    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 31 Jan 2014 13:41:38 -0800 (PST)
    Subject: Re: Panele na podłodze z desek
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 20:50:48 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Ta podłoga ma 63 lata, a wtedy były tylko dechy bite gwoździami do legarów.
    >
    > Czyli pianomat, ew po d niego płyty pilśniowe i grube panele.
    >
    > T.

    A może wyrównać trochę podłogę. Przykręcić do niej najcieńsze płyty MDF a potem do
    tych płyt przykleić i przykręcić tak żeby się nie pokrywały z dolnymi jeszcze jedne
    najcieńsze płyty MDF. Na to cienkie panele na najcieńszym podkładzie. Wada to
    podniesienie poziomu podłogi o prawie 3 centymetry. Jak zrobić w całym mieszkaniu to
    nikt nie zauważy ze futryny są trzy centymetry niżej. Podcięcie drzwi nie jest
    wielkim problemem. Można przykleić dolne płyty na piankę. Tylko pewien myk trzeba
    zrobić. Smarka się pianką najlepiej tylko w tych miejscach co widać że niżej. Pianki
    mało. Od razy przykłada się płytę i od razu ją podnosi. Tak ze dwa razy. Tam gdzie
    pianka się nie przykleiła do płyty dołożyć trochę i znowu przyłożyć i oderwać. Taka
    zmasakrowana pianka nie rośnie albo rośnie bardzo mało. Płytę położyć i od razu
    przykręcić. Płytę na wierzch przyklejać na jakiś klej chemoutwardzalny poliuretanowy.
    Rozpuszczalnikowych bez względu na to czy rozpuszczalnikiem jest woda czy jakiś typu
    nitro bym nie używał bo będzie bardzo długo wysychał klej bo z pomiędzy płyt trudno
    odparować rozpuszczalnik. U siebie mam zrobione wyrównanie klejem Atlas do płytek do
    trudnych powierzchni, ale u mnie nic nie skrzypiało. Na to płyta pilśniowa i
    wykładzina. 25 lat już tak jest i nie widać ze coś trzeba poprawiać. Wykładzina była
    w międzyczasie zmieniana. Nie można używać gwoździ bo z czasem wyłażą.