  • Data: 2018-10-18 08:35:21
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 17 października 2018 22:28:31 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > No ok, ale po 10 latach spłaty już nie będzie nic płacił i będzie korzystał
    > z tych paneli za "free", tak czy nie?

    Niby tak ale jak Zenek już napisał przez te 10 lat 1kWh z paneli fv kosztować będzie
    80gr a kupiona z Energi w okolicach 60gr albo i taniej jak np g12W będzie miał

    > Ale zaraz, to nie jest tak, że pompuje się nadmiar prądu w sieć i potem
    > dostaje się 80% tego co się wpompowało?

    Dokładnie tak więc za magzynowanie jak napisałem zapłaci. 20%
    > Czy może chodzi Ci o to, że w jego przypadku nie będzie nadmiaru i wszystko
    > "przeje" od razu, bez zapasu?

    Nadmiar będzie przez kilka słonecznych miesięcy, później będzie musiał odkupywać(ze
    strata 20%) ten nadmiar od operatora i dokupywać energie po normalnej cenie.

    > W innym poście wcześniej napisał "mogę od drugiego roku dopłacać do
    > rachunku 200zł czy 250zł ( czyli całość z prądem 500-550zł)" - czy nie o to
    > mu chodziło?

    Jeśli o to to nie rozumiem dlaczego dopiero "od drugiego roku" jak dokupywać energię
    będzie musiał od razu.