eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieParanoja z Vitodens 200 - nie moge ustawic 20 stopni › Re: Paranoja z Vitodens 200 - nie moge ustawic 20 stopni
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Paranoja z Vitodens 200 - nie moge ustawic 20 stopni
    Date: Sun, 20 Dec 2009 14:57:21 +0100

    Michal Wornakow wrote:

    > z regulatora znajdujacogo sie w salonie (mierzona temperatura)
    >
    > a grzejniki sa grzane bezpośrednio z kotła?
    >>

    > tak sterowane z regulatora pogodowego.

    > przewymiarowane ponoc odpowiednio dla pieca kondensacyjnego...a moze
    > i na wszelki wypadek.
    >

    > Krzywe grzewcza bede regulowal.. - doradzili mi na ustawienie (na
    > grzejnikach) takiej samej jak dla podlogowki.
    >
    > Dodatkowo zniose parametr (ponoc taki jest) z na kaloryfery ma isc 8
    > stopni wiecej...
    >

    > Ktos kojarzy w jakich kodach powinienem zminic - sprawdzic ta krzywa
    > grzewcza?

> [...]

    tą metodą to będziesz długo regulował...

    dodam ze to wszytstko powinien ustawić ci instalator.

    na 100% do podłogówki jest inna krzywa niż do grzejników chyba, że masz
    super przewymiarowane grzejniki.

    wstępnie krzywą dopiera sie do obliczeniowe zapotrzebowania na moc dla
    budynku.

    potrzebujmey znać

    zapotrzebowanie mocy dla

    podłogówek oraz dla grzejników przy jakis dwóch temperaturych zewnętrzny.

    dla tych parametrów trzeba wyliczyć temperatury zasilania układu podłogowego
    oraz grzejników. Instalacja grzejnikowa i podłogowa powinna być "skryzowana"
    zgodnie z obliczeniami.

    na podstawie tych temperatur możan okreśłić jaką krzywą grzewczą zastosować.

    zaczynamy eksploatację budynku po jakimś czasie możemy sprawdzic czy
    teoretyczne nastawy sa OK i dokonac drobnych korekt krzywych.

    U siebie mam podłogówke kóra jest precyzyjnei policzona i mam praktycznei
    100% zgodność zapotrzebowania z obliczeniami.