  • 1. Data: 2009-12-19 08:22:27
    Temat: Paranoja z Vitodens 200 - nie moge ustawic 20 stopni
    Od: "Michal Wornakow" <a...@g...pl>

    Mam piec Vitodens 200, 2 obiegi, pogodowka. O ile podlogowka dziala OK
    (parter) to juz pietro (normalne grzejniki) nie... chce ustaic aby w nocy bylo
    20 stopni w dzien 22.

    No i tak program nocny ustawilem na 10 stopni.. no i ten chory piec co jakis
    czas zalacza pope obiegu i grzeje grzejniki do okolo 35 stopni.. no i
    temperatura zaraz podnosi sie do 22,5....

    zaznaczam, ze pojawilo sie to jak temperatura spadla do okolo -10.. po tych
    ostatnich mrozach..wczesniej dzialalo w miare ok.

    Serwisant powiedzial, ze jest to zwiazane z programem antyzzamarzaniowym - bo
    nawet jak wylaczalem wogole piec (ogrzewanie tylko C.W.U) to dzialo sie to samo.

    Za pomoca kodowania 2 wylaczylem program antyzamarzaniowy (wraz z obnizeniem
    jego aktywowania do -9). No i zadzialalo bo przy wlaczeniu tylko C.W.U
    grzejniki pozostawaly zimne - sukces... no ale niestety po wlaczeniu
    centralnego wowczas dzieje sie to co opisalem.

    Serwisant doradzil wowczas, ze musze regulowac to zaworami na kaloryferach...
    ale wg. mnie to troche sie myli. Bo jezeli bede to regulowal na kaloryferach
    wowczas tempratura bedzie caly czas taka sama (w czasie programu nocnego i
    dziennego). Dodatkowo nasowa sie pytanie - po co ta regulacja temperatury na
    piecu... wystarczyl by przycisk wlacz i wylacz.. i teraz tak to robie..
    paranoja...

    Aha to juz 2 serwisant Viesmana - pierwszy to byl jeszcze gorszy. Kazal
    regulowac temperature.

    Czytam instrukcje serwisowa i nic mi do glowy nie przychodzi...

    A moze polecicie jakiegos serwisanta Viesmana - tylko jakis dobry (Warszawa).

  • 2. Data: 2009-12-19 11:10:21
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Moim zdaniem przewymiarowany kocioł i dlatego duża histereza.

  • 3. Data: 2009-12-19 14:50:56
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 19 Gru, 09:22, "Michal Wornakow" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czytam instrukcje serwisowa i nic mi do glowy nie przychodzi...
    >
    > A moze polecicie jakiegos serwisanta Viesmana - tylko jakis dobry (Warszawa).

    na grzejnikach zawory termostatyczne
    w pokoju referncyjnym termostat pokojowy.

    ustawiasz jak chcesz wszystko
    termostat podlaczony do automatyki kotla (na 100% masz wejscie do
    niego)

    Opis w skrocie. Podlogowka sobie grzej razem z grzejnikami jak za
    goraco to zawory sie same przymykaja np przy 18 stopniach. podlogowka
    dalej dziala gdy dojdzie do odpowiedzniej temp np 20 stopni termostat
    wylacza piec.
    Jak sie robi za zimno termostat zalacza piec a zawory przepuszczaja na
    grzejniki.

  • 4. Data: 2009-12-19 14:55:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    > czas zalacza pope obiegu i grzeje grzejniki do okolo 35 stopni.. no i
    > temperatura zaraz podnosi sie do 22,5....

    czy masz 2 pompy na 2 obiegi czy tylko jedna.

    Jesli na grzejniki masz druga pompe to podlacz ja pod termostat
    pokojowy - musisz go sobie kupic i podlaczyc
    jesli nie masz pompki to tylko zawory termostatyczne ustawiaja
    temperature a podlogowka za dole chodzi jak chce.

  • 5. Data: 2009-12-19 21:48:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michal Wornakow wrote:
> [...]
    >
    > zaznaczam, ze pojawilo sie to jak temperatura spadla do okolo -10..
    > po tych ostatnich mrozach..wczesniej dzialalo w miare ok.

    czyli masz porodówkę tak? , czujnik zewnętrzny jest?

    jaki masz układ kotłowni? dla podłogówki jest układ z mieszaczem sterowny
    z rgultora kotłowego a grzejniki sa grzane bezpośrednio z kotła?

    jakie masz krzywe dla tych układów?

    swoja droga to jeśłi podanie 35 st na grzjnki przy -10 na zewnątrz w chwile
    podnosci twew do 22,5 st to masz albo przewymiarowane grzjniki albo zbyt
    stromą krzywą grzewczą.

  • 6. Data: 2009-12-20 08:58:19
    Od: "Michal Wornakow" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > czyli masz porodówkę tak? , czujnik zewnętrzny jest?
    >
    > jaki masz układ kotłowni? dla podłogówki jest układ z mieszaczem sterowny
    > z rgultora kotłowego

    z regulatora znajdujacogo sie w salonie (mierzona temperatura)

    a grzejniki sa grzane bezpośrednio z kotła?

    tak sterowane z regulatora pogodowego.

> [...]
    > podnosci twew do 22,5 st to masz albo przewymiarowane grzjniki albo zbyt

    przewymiarowane ponoc odpowiednio dla pieca kondensacyjnego...a moze i na
    wszelki wypadek.

    Krzywe grzewcza bede regulowal.. - doradzili mi na ustawienie (na grzejnikach)
    takiej samej jak dla podlogowki.

    Dodatkowo zniose parametr (ponoc taki jest) z na kaloryfery ma isc 8 stopni
    wiecej...

    Ktos kojarzy w jakich kodach powinienem zminic - sprawdzic ta krzywa grzewcza?

    Oraz gdzie jest ten paramter 8 stopniowy?

  • 7. Data: 2009-12-20 13:57:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michal Wornakow wrote:

> [...]
    > grzewcza?
    >
    > Oraz gdzie jest ten paramter 8 stopniowy?

    tą metodą to będziesz długo regulował...

    dodam ze to wszytstko powinien ustawić ci instalator.

    na 100% do podłogówki jest inna krzywa niż do grzejników chyba, że masz
    super przewymiarowane grzejniki.

    wstępnie krzywą dopiera sie do obliczeniowe zapotrzebowania na moc dla
    budynku.

    potrzebujmey znać

    zapotrzebowanie mocy dla

    podłogówek oraz dla grzejników przy jakis dwóch temperaturych zewnętrzny.

    dla tych parametrów trzeba wyliczyć temperatury zasilania układu podłogowego
    oraz grzejników. Instalacja grzejnikowa i podłogowa powinna być "skryzowana"
    zgodnie z obliczeniami.

    na podstawie tych temperatur możan okreśłić jaką krzywą grzewczą zastosować.

    zaczynamy eksploatację budynku po jakimś czasie możemy sprawdzic czy
    teoretyczne nastawy sa OK i dokonac drobnych korekt krzywych.

    U siebie mam podłogówke kóra jest precyzyjnei policzona i mam praktycznei
    100% zgodność zapotrzebowania z obliczeniami.

  • 8. Data: 2009-12-20 22:22:13
    Od: "Michal Wornakow" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > zaczynamy eksploatację budynku po jakimś czasie możemy sprawdzic czy
    > teoretyczne nastawy sa OK i dokonac drobnych korekt krzywych.

    w zyciu ja ani znajomi nie widzieli takiego montera co by cos liczyl.. o ile
    wogole cos poza dodawaniem potrafia.. a jak sie o cos zapytac to uwazaja sie
    za nie wiem co... odpowiedz "zazwyczaj tak ustawiam", inny instalator: "ja tez
    tak ustawiam - mowili to na szkoleniu". Nikt nic nie liczy...

    Widac bede musial to zrobic samemu - ale jak to zrobic?

    > U siebie mam podłogówke kóra jest precyzyjnei policzona i mam praktycznei
    > 100% zgodność zapotrzebowania z obliczeniami.

    Generanie zmniejszylem krzywa (parametr d3) z 1,4 do 0,8.. no i tak:

    proram antyzamarzaniowy - bez zmian,, grzeje jak szalony..wylaczylem
    program nocny 10 stopni - tez grzeje..jakby mniej (ale nie jestem pewien) ..
    do konca nie sprawdzilem bo pic wylaczylem bo kobruje kominkiem....