  • 1. Data: 2009-12-18 15:58:48
    Temat: grzejnik kanałowy w obwodzie podłogówki
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    mam duże przeszklenia od podłogi w salonie i pomyślałem, żeby dac pod
    nimi grzejniki kanałowe, niwelujące efekt spływania zimnego powietrza
    po powierzchni okna, w sumie moc nie musiała by byc duża, ale jest
    problem z zasilaniem tych grzejników, najprościej było by wpiąc je w
    obieg podłogówki, która jest w pomieszczeniu, zasilam je temp max 40
    stopni, czy to nie za mało dla grzejnika kanałowego (powtarzam, chodzi
    tylko o lekkie podgrzanie powietrza przy oknie, a nie ogrzanie
    pomieszczenia)
    czy ewentualnie darowac sobie i wpuścic w podłogę jakieś elektryczne?
    (czy są takie kanałowe?)
    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2009-12-18 17:12:16
    Temat: Re: grzejnik kanałowy w obwodzie podłogówki
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Gru, 16:58, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > pomieszczenia)
    > czy ewentualnie darowac sobie i wpuścic w podłogę jakieś elektryczne?

    Kanalowe maja wade, szybko w nich sie brud zbiera. Splywanie zimnego
    powietrza wyeliminujesz za pomoca roleki na oknie /brak kontaktu
    cieplego powietrza bezposrednio z szyba/.
    Z tego co napisales masz podlogowke czyli zimne powietrze przy
    kostkach tobie nie grozi. Zreszta przy grzejikach tez to nie grozi.
    Nie przejmuj sie wazniejsze jest odpowiednie zapotrzebowanie na cieplo
    w pomieszczeniu.

  • 3. Data: 2009-12-18 17:35:53
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Kudlaty pisze:

    > Kanalowe maja wade, szybko w nich sie brud zbiera.
    To pikuś, Są niektóre modele wpinane na gietkich wężach, podnosisz żebra do góry i
    wsysasz odkurzaczem.
    Istotniejszą ich wadą, IMO to ich koszmarna cena.Dlatego zrezygnowałem.
    Robisz podłogówkę rozpoczynając pętlą pod oknem.Tam rura co 10 cm na szerokości np 40
    cm i będzie ok.

> [...]
    > kostkach tobie nie grozi. Zreszta przy grzejikach tez to nie grozi.
    > Nie przejmuj sie wazniejsze jest odpowiednie zapotrzebowanie na cieplo
    Otóż to.Niech ci tam ktoś policzy ile potrzebujesz tam ciepełka.

  • 4. Data: 2009-12-18 18:27:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    >   Splywanie zimnego> powietrza wyeliminujesz za pomoca roleki na oknie /brak
    kontaktu

    > Otóż to.Niech ci tam ktoś policzy ile potrzebujesz tam ciepełka.

    heh, ale w domku już mieszkamy :-),
    podłogówka sprawdza się, rurki są zagęszczone pod oknami tarasowymi,
    ale jednak podczas mrozu, tak jak teraz mimo wszystko lekko wieje po
    kostkach, choc już metr od okna problem nie występuje, ale nasza
    młodzież młodsza nauczyła się chodzi i koniecznie bawi się właśnie
    przy oknach :-), u znajomych widziałem taki kanałowy grzejnik i on tak
    fajnie odwracał ruch tego powietrza, że szło przy oknie do góry i nie
    czuc było wogóle zimna od tych okien, ale tam było zasilanie prosto z
    kotła, nie wiem czy 40 stopni grzejnika też da taki efekt
    pozdrawiam
    s_13