eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieParanoja z Vitodens 200 - nie moge ustawic 20 stopni › Re: Paranoja z Vitodens 200 - nie moge ustawic 20 stopni
    From: "Michal Wornakow" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Paranoja z Vitodens 200 - nie moge ustawic 20 stopni
    Date: Sun, 20 Dec 2009 22:22:13 +0000 (UTC)

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > budynku.
    >
    > potrzebujmey znać
    >
    > zapotrzebowanie mocy dla
    >
    > podłogówek oraz dla grzejników przy jakis dwóch temperaturych zewnętrzny.
    >
    > dla tych parametrów trzeba wyliczyć temperatury zasilania układu podłogowego
    > oraz grzejników. Instalacja grzejnikowa i podłogowa powinna być "skryzowana"
    > zgodnie z obliczeniami.
    >
    > na podstawie tych temperatur możan okreśłić jaką krzywą grzewczą zastosować.
    >
    > zaczynamy eksploatację budynku po jakimś czasie możemy sprawdzic czy
    > teoretyczne nastawy sa OK i dokonac drobnych korekt krzywych.

    w zyciu ja ani znajomi nie widzieli takiego montera co by cos liczyl.. o ile
    wogole cos poza dodawaniem potrafia.. a jak sie o cos zapytac to uwazaja sie
    za nie wiem co... odpowiedz "zazwyczaj tak ustawiam", inny instalator: "ja tez
    tak ustawiam - mowili to na szkoleniu". Nikt nic nie liczy...

    Widac bede musial to zrobic samemu - ale jak to zrobic?

    > U siebie mam podłogówke kóra jest precyzyjnei policzona i mam praktycznei
    > 100% zgodność zapotrzebowania z obliczeniami.

    Generanie zmniejszylem krzywa (parametr d3) z 1,4 do 0,8.. no i tak:

    proram antyzamarzaniowy - bez zmian,, grzeje jak szalony..wylaczylem
    program nocny 10 stopni - tez grzeje..jakby mniej (ale nie jestem pewien) ..
    do konca nie sprawdzilem bo pic wylaczylem bo kobruje kominkiem....