    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pex 25mm i reczna zaciskarka
    Date: Mon, 30 Jul 2012 09:37:02 +0200

    Użytkownik "William Bonawentura" napisał w wiadomości grup

    > IMHO jest w tym jakaś sprzeczność. Skoro masz kamienie do ręcznej
    > zaciskarki to znak, że można.

    Wavin do swojej zaciskarki produkuje tylko kamienie 16 i 20mm. Ja mam
    zaciskarkę innego producenta (ale ten sam typ szczęk tzw. "U") i cztery
    komplety kamieni.

    W materiałach technicznych Wavina jest napisane, że ręcznie można zaciskać
    tylko do 20mm. Nie wiem, czy chodzi o to że większa średnica wymaga większej
    siły i instalator by się zmęczył dlatego tego nie zalecają, czy też jest
    jakiś techniczny problem, że takie zaciśnięcie byłoby nieszczelne.

    Może zadam pytanie inaczej. Czy ktoś ręcznie zaciskał większą średnicę niż
    20mm i to połączenie było dobre?

    Pozdrawiam
    Ergie