    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pex 25mm i reczna zaciskarka
    Date: Tue, 31 Jul 2012 12:42:31 +0200

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > ale czym chcesz to zaciskać ręcznie skor WAVIN nie sprzedaje kamieni do
    > ręcznego zaciskania ponad 20mm...

    > zaciskając innym sprzętem (do innego systemu) ryzykujesz złe zaciśnięcie
    > lub uszkodzenie pierścienia, rury, złaczki...

    Napisałem w poście wyżej - Wavin używa standardowych szczęk tzw. typ "U".
    Producentów takich szczęk i zaciskarek jest wielu. Ja mam cztery komplety
    kamieni, a w ofercie Wavina jest tylko ręczna zaciskarka z dwoma kompletami.

    Ten typ "U" jest chyba najbardziej rozpowszechniony. Używa go też któryś z
    polskich producentów/importerów oraz używają go kształtki hipermarketowe.
    Dlatego też zaciskarek z tym typem szczęk jest na rynku wiele. Są też takie
    do których można kupić różne komplety kamieni (w tym oczywiście "U").

    Pozdrawiam
    Ergie