    From: "Tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pianka Soudal dwuskładnikowa - pomocy kupiłem bubel
    Date: Sun, 08 Nov 2009 11:33:40 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > No więc po nocce jest zupełnie odwrotnie
    >
    > To białe jest twarde, to zielone ciagnie sie jak guma do żucia. Będę to
    > zielone wycinał (niewiele na szczęście, futryna się ładnie trzyma) i
    > uzupełnie dziury jednoskładnikową niskoprężną.
    > Dwuskładnikowa u mnie (w Casto) kosztuje 250% ceny zwykłej więc tym bardziej
    > zawiodłem się bo jak widać można trafić bubla i nie ma nawet minimalnej
    > szansy na reklamację bo w Polsce to zawsze się skończy tekstem "uzyte
    > niezgodnie z instrukcją".
    >
    > Pozdrawiam.

    > Irokez

    No to pol biedy. Musi co, jakas czesc utwardzacza jednak dostala sie do pianki
    i ja utwardzila. Ilosc utwardzacza nie jest krytyczna, czesto o wiele za malo
    w stosunku do zalecen, rowniez powoduje sieciowanie tyle, ze to troche dluzej
    trwa. A to zielone no to nie jest substancja ulegajaca utwardzeniu wiec
    nierozmieszany nadmiar pozostal plynny czy polplynny. Z tego co piszesz i sie
    slusznie wqrwiles tusze, ze dasz sobie rade.
    W sumie dobrze, ze poruszyles ten temat, bo malo kto wie jak to dziala;
    wiekszosc mysli, ze to dziala chemicznie na zasadzie reakcji chemicznej, w
    ktorej ilosci reagentow sa scisle okreslone. Tymczasem ten utwardzacz dziala
    tylko jako inicjator powodujacy, ze proces polimeryzacji obejmuje co raz to
    dalsze partie monomeru i w koncu obejmuje calosc. Mieszanie przyspiesza, zatem
    skraca ten proces.
    Nie przewidzialem, ze w przypadku uzycia pianki gdzie droga postepu tego
    procesu samoutwardzania jest bardzo wydluzona, ta polimeryzacja calosci
    nastapi.
    Stad wniosek, ze jednak czesc utwardzacza do miesznki sie dostala i ten proces
    nastapil tyle, ze trwalo to cala noc. Ale moze to i lepiej polimer z mniejsza
    iloscia utwardzacza, sieciujacy wolniej, jest za to silniejszy.
    Pzdr. Tornad