    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pianka niskorozpężna
    Date: Mon, 7 Dec 2009 23:18:45 +0100

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hfjqms$vg0$1@news.task.gda.pl...
    > Czy ktoś mi doradzi jaką piankę poliuretanową użyć do wypełnienia wnętrza
    > ścian domku na działce. Domek jest z elementów gotowych z drewna i płyt,
    > które w środku mają pustą przestrzeń, co powoduje straty ciepła. Chciałbym
    > nawiercić otwory i przez nie wpuścić do środka piankę ale zwykła pianka
    > spowoduje "puchnięcie".
    > Nie używałem nigdy pianki niskorozprężnej. Czy dobrze myślę, że ona
    > podobnie dobrze, jak zwykła wypełnia pustki ale daje mniejsze ciśnienie
    > przez co nie rozsadzi mi elementów?

    Pianka niskoprężna nie puchnie tak jak zwykła. W momencie psikania zwięsza
    swoją objętość, ale potem głównie usztywnia się nie rosnąć zbytnio. Używałem
    takiej do wypełnienia szczeliny w murze przy przewodach od klimatyzacji. Ale
    wydajność takiej pianki jest raczej zdecydowanie za mała w stosunku do
    twoich potrzeb. Poszukaj jakiś tańszych rozwiązań.