  • 1. Data: 2009-12-07 21:05:34
    Temat: Pianka niskorozpężna
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Czy ktoś mi doradzi jaką piankę poliuretanową użyć do wypełnienia wnętrza
    ścian domku na działce. Domek jest z elementów gotowych z drewna i płyt,
    które w środku mają pustą przestrzeń, co powoduje straty ciepła. Chciałbym
    nawiercić otwory i przez nie wpuścić do środka piankę ale zwykła pianka
    spowoduje "puchnięcie".
    Nie używałem nigdy pianki niskorozprężnej. Czy dobrze myślę, że ona podobnie
    dobrze, jak zwykła wypełnia pustki ale daje mniejsze ciśnienie przez co nie
    rozsadzi mi elementów?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-12-07 21:13:42
    Temat: Re: Pianka niskorozpężna
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Nie używałem nigdy pianki niskorozprężnej. Czy dobrze myślę, że ona
    > podobnie dobrze, jak zwykła wypełnia pustki ale daje mniejsze ciśnienie

    Ona w chwili wypluwania z pistoletu ma już dużą objętość i przez to mniej
    puchnie potem. Są też kleje do styropianu. Ostatnio sie pokazały do klejenia
    płyt do muru zamiast klejów cementowych. Te puchną mało co nie znaczy że
    wcale. Ostatnio tym wypełniałem i nie napręża się ale to był "KLEJ do
    styropianu" a nie piana niskoprężna mimo, że w taki samym pojemniku.

  • 3. Data: 2009-12-07 21:55:59
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie używałem nigdy pianki niskorozprężnej. Czy dobrze myślę, że ona
    > podobnie dobrze, jak zwykła wypełnia pustki ale daje mniejsze ciśnienie

    Liczyłeś, jaka jest objętość pustych przestrzeni do wypełnienia i ile to
    będzie opakowań pianki?

    Pozdrowienia,
    Druid29

  • 4. Data: 2009-12-07 22:18:45
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie używałem nigdy pianki niskorozprężnej. Czy dobrze myślę, że ona
    > podobnie dobrze, jak zwykła wypełnia pustki ale daje mniejsze ciśnienie

    Pianka niskoprężna nie puchnie tak jak zwykła. W momencie psikania zwięsza
    swoją objętość, ale potem głównie usztywnia się nie rosnąć zbytnio. Używałem
    takiej do wypełnienia szczeliny w murze przy przewodach od klimatyzacji. Ale
    wydajność takiej pianki jest raczej zdecydowanie za mała w stosunku do
    twoich potrzeb. Poszukaj jakiś tańszych rozwiązań.

  • 5. Data: 2009-12-07 22:24:55
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś mi doradzi Domek jest z elementów gotowych z drewna i płyt, które
    > w środku mają pustą przestrzeń, co powoduje straty ciepła.

    Ekofiber

    BogdanK

  • 6. Data: 2009-12-08 06:32:02
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > Czy ktoś mi doradzi jaką piankę poliuretanową użyć do wypełnienia
    > wnętrza ścian domku na działce. Domek jest z elementów gotowych z drewna
    > i płyt, które w środku mają pustą przestrzeń, co powoduje straty ciepła.

    A nie jest tak, że to powietrze jest całkiem niezłym izolatorem ? IMHO
    ważne jest by to powietrze nie krążyło zbyt intensywnie, by nie było
    jego wymiany i to wszystko. Wtedy piany nie będą potrzebne.

    pzdr
    rafał

  • 7. Data: 2009-12-08 06:44:34
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Powietrze jest dobrym izolatorem, o ile pozostaje w bezruchu np. w porach
    pianki ;-)
    W chałupce czuć, jak wieje przez szczeliny i stąd pomysł na piankę.
    Jacek

  • 8. Data: 2009-12-08 08:36:16
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > dobrze, jak zwykła wypełnia pustki ale daje mniejsze ciśnienie przez co nie

    Pomysl "przedni" tyle, ze baardzo drogi oraz "tak sie nie robi".
    Przede wszystkim same sciany znaczaco Ci tego ciepla nie oszczedza gdyz
    oprocz scian masz tam zapewne sufit no i podloge. I okna zapewne pojedyncze i
    drzwi tez cienkie.
    Praktycznie nalezaloby wszystko, tzn. albo od zewnatrz albo od wewnatrz te
    plyty zerwac i wstawic tam normalna welne i ew. jakas folie chociazby pape.
    Ale zapewne to wszystko gesto gwozdziami zbite i w czasie demontazu te plyty w
    znacznej czesci ulegna zniszczeniu.
    Ja ew. probowalbym wypelnic te sciany zesrutowanym styropianem. Zbierasz
    stare opakowania styropianowe odlane z miekkiego styropianu, potem np.
    szczotka druciana je "atomizujesz" i te kuleczki mozna przez wyciete u gory
    scian otwory, usilowac pracowicie kubkiem wsypywac czy nawet po zmieszaniu z
    niewielka iloscia cementu i wody jakos te bryje "na mokro" tam pakowac.
    Z sufitem juz tak latwo nie pojdzie ale poniewaz powierzchnie masz mala to
    zastosowalbym pianke tyle, ze wysokorozprezna.
    Swego czasu robilem to w jakims garazu, ktorego sufit nie byl ocieplony.
    Wymagalo to zastosowania przedluzonej rurki polietylenowej, ktora krecilem w
    otworkach tak aby jak najwieksza powiezchnie zapiankowac ale niezbyt gruba
    warstwa. Sufit byl z plyt KG nakreconych bezposrednio do stropowych belek
    drewnianych w standardowym rozstawie 16 cali czyli okolo 40 cm. I nic mu sie
    nie stalo, zadnego wybrzuszenia nie plyt zauwazylem gdyz pianka miala
    mozliwosc rosniecia do gory. I nawet grzyb ani plesn po pieciu chyba latach,
    jeszcze sie go nie czepil. Moze rowniez dlatego, ze "zaprajmerowalem" go
    podkladem wodonieprzepuszczalnym, olejnym.
    W sumie byc moze ktos to robil i uzyskasz jeszcze jakies rady i wybierzesz
    wlasciwy sposob.
    Nalezy pamietac, ze jesli wypelnisz sciany materialem szczelnym, wodo i
    paronieprzepuszcalnym, to zima moze Ci sie na nich w narozach i pod oknem
    wykraplac woda i sciany nawilgacac co dla drewnianej konstrukcji nie jest zbyt
    zdrowe.

    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2009-12-17 08:23:47
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    a może keramzyt luzem wsypać jak jest możliwość?

    --=olo=--