  • 1. Data: 2009-12-07 18:29:45
    Temat: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Od: "ArturZ" <a...@i...pl>

    czy ktos sobie montował?
    ile kosztuje odwiert,
    i ew pompa na około 200 m2

    Artur Zieliński

  • 2. Data: 2009-12-07 20:51:58
    Temat: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ArturZ" <a...@i...pl> wrote in message
    news:hfjhiq$l27$1@inews.gazeta.pl...
    > czy ktos sobie montował?
    > ile kosztuje odwiert,
    > i ew pompa na około 200 m2

    sąsiad miał mieć 6 dziur po 120m głębokości, a wyszło, że mu dowiercili
    jeszcze dwie, bo miał w umowie kompleksowo całe C.O. i nie spełniało
    obiecanych parametrów, licznik prądu kręcił się jak oszalały. Teraz pewnie
    chodzi jeszcze szybciej, bo trzeba więcej pompować :-)

  • 3. Data: 2009-12-08 08:42:54
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    kiki said the following on 07.12.2009 21:51:
> [...]
    > obiecanych parametrów, licznik prądu kręcił się jak oszalały. Teraz pewnie
    > chodzi jeszcze szybciej, bo trzeba więcej pompować :-)

    Wystarczy policzyc - jakies 120 zl za metr odwiertu, przy takiej ilosci
    moze bedzie ciut taniej. Dotego dodaj koszty pomp i osprzetu i samej
    pompy ciepla. A u nas wody zazelazione, wymienniki beda zarastac, za
    jakis czas trzeba bedzie robic nowy odwiert(y) bo tamte sie zamula.

    Wyjdzie, ze bardziej sie oplaca grzac pradem w drugiej taryfie.
    Co tez ja czynie.
    S.

  • 4. Data: 2009-12-08 10:21:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >ciepla. A u nas wody zazelazione, wymienniki beda zarastac, za jakis czas
    >trzeba bedzie robic nowy odwiert(y) bo tamte sie zamula.

    A co tam ma sie zamulac jak to ryry przez ktore przeplywa glikol?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-12-08 10:38:40
    Temat: Re: pompa ciep?a z odwiertem pionowym..
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > A u nas wody zazelazione, wymienniki beda zarastac, za
    > jakis czas trzeba bedzie robic nowy odwiert(y) bo tamte sie zamula.

    Pokiełbasiło Ci się z geotermią?
    ps. W pompie ciepła nie chodzi o to żeby było taniej.

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2009-12-08 10:41:18
    Temat: Re: pompa ciep3a z odwiertem pionowym..
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > ps. W pompie ciepła nie chodzi o to żeby było taniej.

    A po to zeby bylo drozej??

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-12-08 12:19:29
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Maniek4 said the following on 08.12.2009 11:21:
    > Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > A co tam ma sie zamulac jak to ryry przez ktore przeplywa glikol?

    Zamula sie stamo ujęcie i zrzutnia wody. Szybkosc zamulania zalezy od
    tego jakie sa warunki ujecia i jak dobrze zrobiona jest obsypka.
    A zarasta wymiennik przez ktory przeplywa woda i ktory oddaje to cieplo
    glikolowi.
    S.

  • 8. Data: 2009-12-08 12:35:08
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Gru, 09:42, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

> [...]
    > pompy ciepla. A u nas wody zazelazione, wymienniki beda zarastac, za
    > jakis czas trzeba bedzie robic nowy odwiert(y) bo tamte sie zamula.

    Pomylił Ci się układ otwarty (2 studnie) z układem zamkniętym
    (gruntowy wymiennik pionowy). W GWP nic się nie zamula, bo sobie
    glikol lub solanka krąży w układzie zamkniętym. Jakość wód gruntowych
    jest wtedy bez znaczenia, bo z nich nie korzystamy.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 9. Data: 2009-12-08 15:18:17
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 8 Gru, 11:38, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
    > ps. W pompie ciepła nie chodzi o to żeby było taniej.

    ale taniej w porownaniu do czego?

    działkę można kupić taniej i zaoszczedzic na innych rzeczach
    odwierty pionowe to na malych dzialkach albo suchych glebach

    w kazdym razie jest to alternatywa, musu nie ma

    z.

  • 10. Data: 2009-12-08 15:41:35
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > A po to zeby bylo drozej??

    Nie chce mi się prowadzić jakiejś polemiki ideologicznej, tylko
    przytoczę parę faktów:
    1) wszystkie obliczenia ekonomiczne można tak uprościć by droższe by
    wydawało się tańsze, a tańsze droższe (wystarczy pominąć SPBT i skupić
    się na BEP, zapominając o wysokości stopy redyskontowej)
    2) jeśli ktoś nazwy "darmowym" produkt który SPRZEDAJE a ludzie to
    kupują, to znaczy że zbija na tym kokosy
    3) były czasy kiedy nowobogacze kupowali sobie największe talerze do
    satelyty-super lans i wszyscy w koło widzą
    4) jak ktoś ma gotówkę na pompę, lub bank da mu na takie coś kredyt, to
    znaczy że to "oszczędzanie" jest dla niego zabawą, bo na pewno nie musi
    tego robić z powodów finansowych

    Ale nie jestem przeciwnikiem pomp ciepła-jak ktoś ma kasę, to niech ją
    wydaje. Budownictwo wszelkiej maści napędza gospodarkę.