  • 11. Data: 2009-12-08 17:25:47
    Temat: Re: pompa ciep3a z odwiertem pionowym..
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:dss1v6-f74.ln1@kerber.swps.edu.pl...

    >Zamula sie stamo ujęcie i zrzutnia wody. Szybkosc zamulania zalezy od tego
    >jakie sa warunki ujecia i jak dobrze zrobiona jest obsypka.
    >A zarasta wymiennik przez ktory przeplywa woda i ktory oddaje to cieplo
    >glikolowi.

    Ale takie wymienniki to rzadkosc. Zwykle wpuszcza sie rury w wywiercone
    otwory i nimi w obiegu zamknietym przeplywa glikol odbierajacy cieplo
    bezposrednio z otworu w ziemi. Nie ma tam zadnej zrzutni, bo wody z ziemi
    nikt nie wyciaga. Owszem znam nawet jedna osobe majaca tak dzialajaca pompe,
    ale nie jestem pewien, czy nie trzeba miec na to jakiegos zezwolenia.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-12-08 17:30:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Nie chce mi się prowadzić jakiejś polemiki ideologicznej, tylko przytoczę
    > parę faktów:
    > 1) wszystkie obliczenia ekonomiczne można tak uprościć by droższe by
    > wydawało się tańsze, a tańsze droższe (wystarczy pominąć SPBT i skupić się
    > na BEP, zapominając o wysokości stopy redyskontowej)

    Nie wiem jaki SPBT i BEP.

    > 2) jeśli ktoś nazwy "darmowym" produkt który SPRZEDAJE a ludzie to kupują,
    > to znaczy że zbija na tym kokosy
    > 3) były czasy kiedy nowobogacze kupowali sobie największe talerze do
    > satelyty-super lans i wszyscy w koło widzą
    > 4) jak ktoś ma gotówkę na pompę, lub bank da mu na takie coś kredyt, to
    > znaczy że to "oszczędzanie" jest dla niego zabawą, bo na pewno nie musi
    > tego robić z powodów finansowych

    Ale dla czego kredyt?
    Ludzie montuja to bo ma byc taniej przy dostepnych mozliwosciach, no i
    wygodnie przy okazji, z nadzieja, ze ta taniosc zrekompensuje w krotkim
    czasie poniesione wydatki. Nie slyszalem w zyciu innej argumetacji. Ze nie
    zawsze jest to zgodne z prawda to inna sprawa, ale powody sa jednak
    ekonomiczne.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-12-09 08:27:08
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Ale dla czego kredyt?

    jeszcze raz, z CapsLockiem:
    "JAK KTOŚ MA GOTÓWKĘ na pompę, lub bank da mu na takie coś kredyt"

    Jak ma gotówkę to alternatywą są inwestycję o wyższej stopie zwrotu, a
    jak bierze kredyt to musi się liczyć ze wzrostem kosztów eksploatacji o
    koszt kredytu. (Same koszty kredytu mogły by wystarczyć na ogrzanie
    chałupy, może nawet do czasu wymiany pompy na "nowocześniejszą")

    ________MAT_______

  • 14. Data: 2009-12-09 10:25:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > jeszcze raz, z CapsLockiem:
    > "JAK KTOŚ MA GOTÓWKĘ na pompę, lub bank da mu na takie coś kredyt"

    Dobra nie krzycz.

> [...]
    > kredytu. (Same koszty kredytu mogły by wystarczyć na ogrzanie chałupy,
    > może nawet do czasu wymiany pompy na "nowocześniejszą")

    Ja co prawda mam podobne obawy jak Ty, ale sa instalacje nie wymagajace
    jakichs katastroficznych nakladow, a nie wszyscy maja gaz i chca byc
    palaczami. Inwestycje o wyzszej stopie zwrotu wcale takie pewne nie sa jak
    pokazaly to ostatnie lata, no i zeby to robic to co by nie bylo, ale trzeba
    sie na tym troche znac. Z pompa ciepla na pewno jest tak, ze ogrzewac co rok
    trzeba, a koszt innych mediow zdaje sie ma tendencje rosnaca. W zalozeniach
    pompa to w eksploatacji tanie zrodlo o ile pozostale czynniki sa spelnione.
    Dom to nie koniecznie inwestycja, a zle przemyslanych rozwiazan czesto nie
    da sie zmienic. Nie bedzie dobrym rozwiazaniem instalacja pompy ciepla w
    przyszlosci do grzejnikow, wiec jak ktos chce miec czysto, co miesiac tanio
    i bezobslugowo to pewne decyzje musi podejmowac duzo wczesniej.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-12-09 16:00:03
    Temat: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote in message

    >Wyjdzie, ze bardziej sie oplaca grzac pradem w drugiej taryfie.
    >Co tez ja czynie.

    150.000 go to kosztowalo razem z pommpa i osprzetem i podlogówkami

  • 16. Data: 2009-12-09 16:19:19
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > 150.000 go to kosztowalo razem z pommpa i osprzetem i podlogówkami

    To jakby to rozłożyć na 30lat (więcej te urządzenia na pewno nie
    pociągną) to wychodzi 5000/rok + koszty prądu + serwisowanie wszystkich
    obiegów (glikol, freony w sprężarce, instalacja co). To dużo taniej
    położyć maty elektryczne w pierwszej taryfie :-)

    ________MAT_______

  • 17. Data: 2009-12-09 16:46:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > to wychodzi 5000/rok + koszty prądu + serwisowanie wszystkich obiegów
    > (glikol, freony w sprężarce, instalacja co). To dużo taniej położyć maty

    Ale liczenie podlogowki jest bledem, bo jak polozysz te maty to tez beda
    kosztowac, wiec nie bedzie to 5000/rok.
    Trzeba liczyc instalacje samej pompy i nic wiecej. Ja mam prawie sama
    podlogowke i nie mam pompy ciepla.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-12-09 16:53:55
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 9 Gru, 17:19, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

    > To jakby to roz o y na 30lat (wi cej te urz dzenia na pewno nie
    > poci gn ) to wychodzi 5000/rok + koszty pr du + serwisowanie wszystkich
    > obieg w (glikol, freony w spr arce, instalacja co). To du o taniej
    > po o y maty elektryczne w pierwszej taryfie :-)
    >
    > --
    ________MAT_______

    Prawidłowo wykonany dom średnich rozmiarów powinien zużywać jakieś
    8000kWh rocznie na ogrzewanie, czyli jakieś 2400 PLN rocznie
    ogrzewając elektrycznie w 2 taryfie. Jakiekolwiek inwestycje w CO
    powyżej30 k PLN nie mają sensu z czysto ekonomicznego punktu widzenia,
    uwzględniając poza oczywistymi bankowymi kosztami (koszty odsetek
    kredytu, czy utraconych odsetek z lokaty), koszty energii (prądu,
    gazu, oleju) koszty serwisu, koniecznych przeglądów, ewntualne awarie,
    konieczniść wymiany istotnych elementów systemu po okresie 15 - 25
    lat.
    Jedyne opłacalne inwestycje to izolacja i ewentualnie jakaś koza w
    salonie.
    Pozdr

  • 19. Data: 2009-12-10 10:13:02
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    OBOK TEMATU

    Panowie (jesli sa to oczywiscie tez Panie)!
    Prosze piszcie bez znakow diakrytycznych (tzw. polskich: ś, ć, ż itd.)
    Czyta Was wielu a po nas bardzo wielu jeszcze was bedzie czytalo :-)
    Na prawde ciezko sie czyta jak niektorych literek brakuje

    Pozdrawiam
    Dy

  • 20. Data: 2009-12-10 10:36:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    >Na prawde ciezko sie czyta jak niektorych literek brakuje

    Moze pokombinuj cos z ustawieniami, bo ja nie mam problemow, aczkolwiek
    polskich literek tu nie uzywalem nigdy.

    Pozdro.. TK