  • 61. Data: 2009-12-19 19:25:26
    Temat: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 19 Gru, 19:28, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:d69fed66-cd8b-4faf-9bb2-748cb82ba58d@
    d20g2000yqh.googlegroups.com...

    > Pół królestwa dla tego kto udowodni że kilka/kilkadziesiąt tysiecy
    > zainwestowane w wentylacje mechaniczna +rekuperator sie zwróci w rozsądnym
    > czasie.
    >
    > --
    Najpierw powiedz jakim królestwem dysponujesz i jaki czas jest
    rozsądny...
    ;-)

  • 62. Data: 2009-12-19 21:22:31
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > czasie.
    >
    > --
    >.Najpierw powiedz jakim królestwem dysponujesz i jaki czas jest

    Jak zostanę posłem to ujawnię swój majątek.
    Czas rozsądny to akceptowalny czas zwrotu inwestycji;)

    Kris

  • 63. Data: 2009-12-19 21:57:28
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:5a3c2cfc-ee3a-4bc8-b3a1-7c46733d9783@
    m25g2000yqc.googlegroups.com...

    d20g2000yqh.googlegroups.com...

    > Jak zostanę posłem to ujawnię swój majątek.
    > Czas rozsądny to akceptowalny czas zwrotu inwestycji;)

    No to dowód przedstawię jak zostaniesz posłem ...
    ;-)

  • 64. Data: 2009-12-20 01:29:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Toż podałem Ci realny przykład kolegi u którego wystarcza. Twoje
    >"wydaje mi się" traci więc dla mnie znaczenie...

    Ja napisalem o spadku 5C w ciagu nocy na realnych przykladach wzietych z
    kilku budynkow jakie uzytkuje, to nie jest zadne wydaje mi sie tylko czyste
    fakty. Natomiast "wydaje mi sie", ze nie da sie w tym komfotrowo mieszkac.
    Skoro znajomemu to nie przeszkadza to mi tez. Mozecie sobie dalej zaklinac
    rzeczywistosc.

    >No to czegoś nie doczytałem...

    Jest jest, tylko troche wyzej.

    >A ja w którym miejscu twierdziłem inaczej?

    Ty moze nie a ja tu nie bije piany dla bicia piany tylko odpisuje w
    kontekscie tematu poruszonego przez Zbooya wyzej.

    >A niby dlaczego miała by być różnica? Przy grawitacyjnej jest więcej
    >tlenu w powietrzu? Łatwiej się oddycha "grawitacyjnym powietrzem"?
    >Grawitacyjna sprawniej smród usuwa?

    A nie nie. To podobno przez szczelne okna. W jaskiniach nie potrzebowali
    wentylacji bo nie mieli okien. Dwadziescia lat temu nie potrzebowali bo
    owszem okna juz mieli, ale nieszczelne. Teraz to hoho panie Ameryka i domy
    szczelne ze skali brak. Stad ta mniejsza wymiana. Ja przyznam szczerze,
    ze -sorry- za Wami juz nie nadazam. Co dyskutant to inne argumenty. A moze
    jak jedne nie dzialaja to podrzuci sie kolejne? Sam nie wiem. Moze
    przeczytaj caly watek, bo odnosze wrazenie, ze miedzy nami znaczacych roznic
    nie ma.

    >A gdyby wyłączyć mechaniczną to nie było by w ogóle strat (i wymiany
    >powietrza).
    >I co z tego?

    A skad mam wiedziec co z tego?

    >No właśnie... sprawna!
    >Czyli podsumowując:

    >2) Sprawna wentylacja grawitacyjna to dużo większe koszty niż przy
    >wentylacji mechanicznej z rekuperacją.

    Ile, bo po rachunkach za ogrzewanie tego nie widac w sposob oczywisty.
    Znajdziesz w sieci cale dyskusje o rachunkach za ogrzewanie, nie pytaj skad
    wiem.

    >A co do kosztów z pkt 1 to i tak może się okazać że mechaniczna z
    >rekuperacją wychodzi taniej.... kwestia kosztów ogrzewania i różnicy w
    >przepływach.

    No te niby 80%. Jak mi sezon wyjdzie powiedzmy 4000zl to dodajac
    rekuperatora wydam gora 2000zl? Nie mowiac o tym, ze nie jest to 80%?
    Wybacz, ale takie roznice to ludzie chyba by zauwazyli nie tylko wyczytali.

    >To jest dla mnie nowy motyw...

    No to masz zaleglosci chociazby z tego watku. Ja to czytuje regularnie jako
    podstawowe a moze i jedyne argumenty.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-12-20 22:50:53
    Od: zbooY <z...@g...com>

> [...]

    > Pół królestwa dla tego kto udowodni że kilka/kilkadziesiąt tysiecy
    > zainwestowane w wentylacje mechaniczna +rekuperator sie zwróci w rozsądnym

    ale musimy rowniez porownac koszt kominow, super hiper okuc w oknach
    by mozna bylo rozszczelniac i uchylac*,
    "koszt" latajacych komarow latem, niesprawna grawitacyjna latem z
    zasady i dlatego otwieranie okien, straty na wentylacji dla pewnej
    okreslonej liczby wymian i dopiero wtedy mozemy mowic o zwrocie na
    ograniczani strat ciepla zimą

    jako, ze niedawno przechodzilem ofertowanie dla 210m2 to rozstrzal
    cenowy byl od 15k do 23k zaleznie od wykonawcy i rekuperatora pi razy
    oko po 1/3 stanowily: system kanalow wentylacyjnych z anemostatami +
    czerpnia i wyrzutnia, robocizna oraz centrala wentylacyjna z
    rekuperatorem

    dla nowego domu te dwa pierwsze moglyby byc tansze bo prostsze a
    wogole calosc z roku na rok tanieje

    wiec jak ktos od poczatku robi i ma wybor pomiedzy grawitacyjna a
    mechaniczna to moze dodatkowym kosztem ekstra bedzie sama centrala
    czyli 5000 a moze i mniej ale zalozmy ze 5000

    wtedy rachunek juz nie jest taki oczywisty na korzysc grawitacyjnej
    nawet jakby mialo sie bezposrednio zwrocic po 10 latach o komforcie
    nie mowiac

    to jest podobna dyskusja do odkurzacza centralnego - to sie nigdy
    teoretycznie nie zwroci ale w polaczeniu z filtrowana wentylacja, zona
    bedzie Cie po rękach całować bo nie musi co tydzien odkurzac

    jak juz sie ma grawitacyjna to sie ma i jakos sie zyje, od tego sie
    przeciez nie umiera, ale tutaj wielu czerpie natchnienie przed budową
    i ma powazne argumenty sie zastanowic poki koszty zmiany decyzji sa
    minimalne

    * bo grawitacyjna nie dziala bez rozszczelnien/nawiewnikow lub po
    prostu bez nieszczelnych okien a latem po prostu stoi i w srodku jest
    zadziwiajaco chlodno bo nie wymienia sie z zewnetrzem

  • 66. Data: 2009-12-20 23:14:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >ale musimy rowniez porownac koszt kominow, super hiper okuc w oknach
    >by mozna bylo rozszczelniac i uchylac*,

    Kominy wentylacyjne to nie jest duży koszt, a super hiper okucia to
    zamawiają rowniez wentylowani mechanicznie

    .>"koszt" latajacych komarow latem,

    Marketing i urban legend
    Tu gdzie mam dom z 3 stron mam nieużytki/łaki porosniete chwastami i dosyc
    wilgotne. idealne srodowisko dla komarów a jednak drugi rok juz mieszkam i
    mnie nie zjadły.
    "Mechaniczni" też zresztą wieczorem lubia na taras wyjść i wtedy komary
    równie dobrze przez drzwi wlecą

    >niesprawna grawitacyjna latem z
    >zasady i dlatego otwieranie okien, straty na wentylacji dla pewnej
    >okreslonej liczby wymian

    Grawitacyjna ma mniej wymian wiec staty mniejsze jakby nie liczyc

> [...]

    >rekuperatorem

    >dla nowego domu te dwa pierwsze moglyby byc tansze bo prostsze a

    Ale nadal jest to jak Sam piszesz kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy czyli ok
    5% inwestycji

    >wiec jak ktos od poczatku robi i ma wybor pomiedzy grawitacyjna a
    >mechaniczna to moze dodatkowym kosztem ekstra bedzie sama centrala
    >czyli 5000 a moze i mniej ale zalozmy ze 5000

    Skoro wyżej piszesz że kompletna to 15-23tys to skąd tu teraz te 5000zł.
    Kominy wentylacyjne u "grawitacyjnych" w życiu nie kosztują 10-18tys zł

    >wtedy rachunek juz nie jest taki oczywisty na korzysc grawitacyjnej
    >nawet jakby mialo sie bezposrednio zwrocic po 10 latach

    Wlasnie,- po 10latach czyli calkowicie bez sensu ekonomicznego

    >o komforcie nie mowiac

    O komforcie nie mówmy bo u "mechanicznych" jest wiekszy a u "grawitacyjnych"
    wystarczający

    >to jest podobna dyskusja do odkurzacza centralnego - to sie nigdy
    >teoretycznie nie zwroci ale w polaczeniu z filtrowana wentylacja, zona
    >bedzie Cie po rękach całować bo nie musi co tydzien odkurzac

    odkurzacz centralny to koszt ok 3tys pewnie a i tak nikt go nie montuje aby
    zarobił na siebie/obnizył koszty.
    A glównymi argumentami dla wentylacji mechanicznej są hipotetyczne
    oszczędności na ogrzewaniu

> [...]
    >przeciez nie umiera, ale tutaj wielu czerpie natchnienie przed budową
    >i ma powazne argumenty sie zastanowic poki koszty zmiany decyzji sa
    5% całkowitych kosztów budowy domu to nie takie znow minimalne koszty. No i
    poźniejsza eksploatacja tez kosztuje .
    Ale ogolnie komfort kosztuje i tyle

    Kris

  • 67. Data: 2009-12-20 23:43:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > mnie nie zjadły.
    > "Mechaniczni" też zresztą wieczorem lubia na taras wyjść i wtedy komary

    Tak sobie nie dawno myslalem puscic kanaly do mechanicznej wlasnie glownie
    po katem lata. Wizja latajacych tygrysow mnie przeraza, ale faktycznie co
    mam nie pozwolic dzieciakom na taras wychodzic? Sam mam nie wychodzic? To
    g.. i tak wleci choc zapewne w mniejszej ilosci. Kolejna sprawa to zamkniete
    okno latem i swierze powietrze, no fajna to moze byc sprawa nie ma co, ale
    to nadal komfort jak to widze, zima grawitacyjna i tak dziala wystarczajaco
    dobrze. Moze kiedys zaloze, poki co mam grawitacje i zawsze moge dolozyc
    mechaniczna. W druga strone bedzie trudniej.

    Pozdro.. TK