    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Date: Sun, 20 Dec 2009 02:29:28 +0100
    <9...@k...swps.edu.pl> <hfohhq$6ud$1@opal.futuro.pl>
    <4b1fce09$1@news.home.net.pl>
    <9...@d...googlegroups.com>
    <4...@v...googlegroups.com>
    <2...@n...googlegroups.com>
    <4b2272ff$1@news.home.net.pl> <hftt1g$qr1$1@news.interia.pl>
    <c...@y...googlegroups.com>
    <hgdrmm$84i$1@news.interia.pl>
    <7...@j...googlegroups.com>
    <hggg1o$1tf$1@news.interia.pl>
    <7...@g...googlegroups.com>
    <hgi6s3$i3m$1@news.interia.pl>
    <2...@y...googlegroups.com>
    <hgipbo$12b$1@news.interia.pl>
    <d...@d...googlegroups.com>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d69fed66-cd8b-4faf-9bb2-

    >Toż podałem Ci realny przykład kolegi u którego wystarcza. Twoje
    >"wydaje mi się" traci więc dla mnie znaczenie...

    Ja napisalem o spadku 5C w ciagu nocy na realnych przykladach wzietych z
    kilku budynkow jakie uzytkuje, to nie jest zadne wydaje mi sie tylko czyste
    fakty. Natomiast "wydaje mi sie", ze nie da sie w tym komfotrowo mieszkac.
    Skoro znajomemu to nie przeszkadza to mi tez. Mozecie sobie dalej zaklinac
    rzeczywistosc.

    >No to czegoś nie doczytałem...

    Jest jest, tylko troche wyzej.

    >A ja w którym miejscu twierdziłem inaczej?

    Ty moze nie a ja tu nie bije piany dla bicia piany tylko odpisuje w
    kontekscie tematu poruszonego przez Zbooya wyzej.

    >A niby dlaczego miała by być różnica? Przy grawitacyjnej jest więcej
    >tlenu w powietrzu? Łatwiej się oddycha "grawitacyjnym powietrzem"?
    >Grawitacyjna sprawniej smród usuwa?

    A nie nie. To podobno przez szczelne okna. W jaskiniach nie potrzebowali
    wentylacji bo nie mieli okien. Dwadziescia lat temu nie potrzebowali bo
    owszem okna juz mieli, ale nieszczelne. Teraz to hoho panie Ameryka i domy
    szczelne ze skali brak. Stad ta mniejsza wymiana. Ja przyznam szczerze,
    ze -sorry- za Wami juz nie nadazam. Co dyskutant to inne argumenty. A moze
    jak jedne nie dzialaja to podrzuci sie kolejne? Sam nie wiem. Moze
    przeczytaj caly watek, bo odnosze wrazenie, ze miedzy nami znaczacych roznic
    nie ma.

    >A gdyby wyłączyć mechaniczną to nie było by w ogóle strat (i wymiany
    >powietrza).
    >I co z tego?

    A skad mam wiedziec co z tego?

    >No właśnie... sprawna!
    >Czyli podsumowując:

    >2) Sprawna wentylacja grawitacyjna to dużo większe koszty niż przy
    >wentylacji mechanicznej z rekuperacją.

    Ile, bo po rachunkach za ogrzewanie tego nie widac w sposob oczywisty.
    Znajdziesz w sieci cale dyskusje o rachunkach za ogrzewanie, nie pytaj skad
    wiem.

    >A co do kosztów z pkt 1 to i tak może się okazać że mechaniczna z
    >rekuperacją wychodzi taniej.... kwestia kosztów ogrzewania i różnicy w
    >przepływach.

    No te niby 80%. Jak mi sezon wyjdzie powiedzmy 4000zl to dodajac
    rekuperatora wydam gora 2000zl? Nie mowiac o tym, ze nie jest to 80%?
    Wybacz, ale takie roznice to ludzie chyba by zauwazyli nie tylko wyczytali.

    >To jest dla mnie nowy motyw...

    No to masz zaleglosci chociazby z tego watku. Ja to czytuje regularnie jako
    podstawowe a moze i jedyne argumenty.

    Pozdro.. TK