    From: xart <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec dwupaleniskowy
    Date: Wed, 04 Mar 2009 13:39:01 +0100

    Ja od dwóch sezonów użytkuje kocioł r-eco automat. W momencie zakupu
    był to jeden z dwóch znanych mi dwupaleniskowych groszkowców (drugi
    to Ling combi). Wyboru dokonałem świadomie i na razie nie żałuję.
    Można by powiedzieć że 95% czasu spalam tylko ekogroszek i w 90% jest
    to Pieklorz z Juliana - w/g mnie bardzo przyzwoity opał. Zdarza się
    jednak ze dokladam na ruszt trochę drewna lub palę zbędne kartony
    (oczywiscie bez tasmy samoprzylepnej etc.). Wbrew opinii smerfa ja
    nie zauwazylem zeby mi kociol "glupial" ani instalacja po zaladowaniu
    dodatkowego paleniska drewnem w 3/4 objetosci. Grzejniki mam za
    wymiennikiem ciepła i tam cisnienie nie przekracza mi 2 bar a temp
    nie skacze pow 40 stopni. Wedlug moich obserwacji po dołożeniu drewna
    kociol po prostu szybciej dochodzi do zadanej temperatury po czym
    przestaje dmuchac i podawac groszek. To, co lezy na palenisku "stałym"
    przy znacznie zmniejszonej dawce powietrza nie powoduje wzrostu
    temperatury na kotle wiecej niz 3-4 stopnie pow. zadanej (w praktyce
    nie przekraczam raczej 65 stopni).
    Tak więc w moim przypadku drugi stały ruszt przydaje się gdy np w
    weekend jestem cały dzień w domu i mogę dorzucić drewna od czasu do
    czasu redukując przy tym zużycie groszku, który jest droższy.
    Inna sprawa ze nie naduzywam jakoś specjalnie tej funkcjonalnosci.
    Z samego kotla jestem zadowolony, teraz pelny zasobnik groszku (220kg)
    starcza mi na ok 10-11 dni a z tego mam dwa wiaderka popiolu.

    pzdr
    art