  • 1. Data: 2009-03-03 13:55:20
    Temat: Piec dwupaleniskowy
    Od: "firma" <h...@o...pl>

    Witam mam pytanie jestem na etapie zakupu budowy centralnego pieca ,
    rozważałem zakup pieca z podajnikiem na ekogroszek ,lecz przeraziły mnie
    lekko opinie ludzi je uzytkujacych (zerwane zawleczki itp)pozatym mała ich
    uniwerslaność (niby maja ruszta awaryjne ale nie można ich uzywac stale
    takie coś niby jest a nie ma), już prawie zdecydowałem się na zakup piec
    zwykłego z górną komora spalania (zębiec kwk 25kw porządny piec),lecz
    przypadkowo znalazłem coś takiego
    http://www.allegro.pl/item560100102_piec_kociol_piec
    e_kotly_dwufunkcyjny_25_kw.html#gallery
    ,bardzo mnie zaintrygował wyrób tej firmy zwłaszcza że ma możliwośc palenia
    zarówno na jednym jak i drugim palenisku , co daje nam duż możliwości , czy
    znacie tę firmę i co o tym sadzice
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-03 16:41:28
    Temat: Re: Piec dwupaleniskowy
    Od: "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl>

    Czy nikt nie użytkuje takiego pieca
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-04 06:54:00
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 3 Mar, 14:55, "firma" <h...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zarówno na jednym  jak i drugim palenisku , co daje nam duż możliwości , czy

    Polecam to forum
    http://forum.info-ogrzewanie.pl

    Mając piec z podajnikiem i tak nie będziesz korzystał z drugiego
    paleniska zbyt często a nawet gdyby to tzw ruszt awaryjny powinien
    wystarczyć.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-03-04 08:05:08
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Mam piec firmy HEF, http://www.hef.com.pl/?p=/pl/menu/2/21/index

    uzytkuje dopiero pierwszy sezon i nie ma problemow.
    Problem zawleczek jest zwiazany z tym, ze moze sie w weglu znalezc jakis
    kamien. U mnie te zawleczki sa dosyc solidne o wiele lepsze niz w piec moich
    rodzicow (maja pies staporkow).
    Jesli chodzi o jednoczesne palenie weglem i na ruszcie to uwazam ze to jest
    bardzo zly pomysl, ktory niegdy by do mnie nie przemowil.
    Ogolnie jezeli w nowej instalacji w ktorej jest niewielka ilosc wody palisz
    rusztem np drzewem to wymaga to troche doswiadczenia ze wzgledu ze bardzo
    latwo jest przegrzac piec. Palenie groszkiem na retorcie jest o tyle dobre,
    ze piec dzieki swojemu programatorowi i oczywiscie dobremu ustawieniu działa
    tak, ze nie dochodzi ci do roznorakich nieprawidlowosci np. zbyt wysoka
    temperatura itp.
    Ogolnie to palilem ekogroszkiem od listopada, wczesniej spalaem drzewo z
    budowy, latem na ruszcie bede podgrzewal wode. Uwazam ze piec z dodatkowym
    rusztem to jest bardzo dobre rozwiazanie. Nie wyobrazam sobie jednak tego,
    ze jednoczesnie bede palil tym i tym. Instalacja wtedy oszaleje.

    pzdr
    mar

  • 5. Data: 2009-03-04 12:39:01
    Od: xart <x...@g...com>

    Ja od dwóch sezonów użytkuje kocioł r-eco automat. W momencie zakupu
    był to jeden z dwóch znanych mi dwupaleniskowych groszkowców (drugi
    to Ling combi). Wyboru dokonałem świadomie i na razie nie żałuję.
    Można by powiedzieć że 95% czasu spalam tylko ekogroszek i w 90% jest
    to Pieklorz z Juliana - w/g mnie bardzo przyzwoity opał. Zdarza się
    jednak ze dokladam na ruszt trochę drewna lub palę zbędne kartony
    (oczywiscie bez tasmy samoprzylepnej etc.). Wbrew opinii smerfa ja
    nie zauwazylem zeby mi kociol "glupial" ani instalacja po zaladowaniu
    dodatkowego paleniska drewnem w 3/4 objetosci. Grzejniki mam za
    wymiennikiem ciepła i tam cisnienie nie przekracza mi 2 bar a temp
    nie skacze pow 40 stopni. Wedlug moich obserwacji po dołożeniu drewna
    kociol po prostu szybciej dochodzi do zadanej temperatury po czym
    przestaje dmuchac i podawac groszek. To, co lezy na palenisku "stałym"
    przy znacznie zmniejszonej dawce powietrza nie powoduje wzrostu
    temperatury na kotle wiecej niz 3-4 stopnie pow. zadanej (w praktyce
    nie przekraczam raczej 65 stopni).
    Tak więc w moim przypadku drugi stały ruszt przydaje się gdy np w
    weekend jestem cały dzień w domu i mogę dorzucić drewna od czasu do
    czasu redukując przy tym zużycie groszku, który jest droższy.
    Inna sprawa ze nie naduzywam jakoś specjalnie tej funkcjonalnosci.
    Z samego kotla jestem zadowolony, teraz pelny zasobnik groszku (220kg)
    starcza mi na ok 10-11 dni a z tego mam dwa wiaderka popiolu.

    pzdr
    art