eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie? › Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
  • Data: 2019-05-16 22:55:31
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 May 2019 21:19:46 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Kocioł Ariston  Clas One System 24 to kocioł 1-funkcyjny. On nie ma
    > możliwości podgrzewania wody w sobie. Musi być do niego zastosowany
    > zewnętrzny zasobnik CWU.

    > Jeżeli chodzi o kotły 2-funkcyjne to takim kotłem jest Ariston Clas
    > One.
    > Kocioł taki posiada wewnątrz wymiennik płytowy w którym podgrzewana
    > jest
    > CWU.

    To teraz mi się wyjaśniły niezgodnosci w dokumentacji pieca, bo
    dokumentacja jest opisana jako "clas one" a w środku jest mieszanka
    info o clas one i system. Rys. przekrojów funkcjonalnych obu pieców
    na str 19 nie są podpisane. Jeden jest bez wymiennika i zgaduje że to
    ten system 24.

    > Na rynku są też kotły 2-funkcyjne z wbudowanym wewnętrznym kotłem,
    > niewielkim zasobnikiem CWU.
    > Przykładem może być kocioł Ariston Clas B Premium Evo, który
    > posiada
    > wbudowany 40 litrowy zasobnik CWU z nierdzewki. Tego typu kotły
    > łączą
    > sobie zalety kotłów jedno i dwu funkcyjnych.

    Czy ten 40l zbiornik wyda na prysznic dla dwóch osób? A jak będą 3?
    Co z wanną w takim przypadku?

    > Jeżeli masz starą, stalową instalację CO to odradzam kotły z
    > nierdzewnym
    > wymiennikiem. O wiele lepszym rozwiązaniem będą kotły z
    > wymiennikami
    > kompozytowymi.

    Instalacja co to tylko podlogówka z pert/al/pert. Cwu pp zgrzewana.

    > Tu polecam kotły ACV Kompakt i Thermagen.

    Jaką grupa cenowa? W czym lepsze od wspominanego Aristona?

    --
    Marek