    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pierwszy projektory
    Date: Sat, 8 Sep 2018 12:17:59 +0200

    On 9/6/2018 2:38 PM, sirapacz wrote:
    > Chinole są obecnie dostarczane także z polski.

    To działa nieco inaczej, chińczyk wysyła "do swojego człowieka" a on
    nakleja nastepna naklejkę i nadaje lokalnie. Nie wiem na czym polega
    tutaj oszczędzanie, ale dostaje obecnie około 30% przesylek z podwojną
    naklejką. Jak ja odkleisz to pod spodem jest inny adresat, najczęsciej
    jakiś "prywatny".

    Magazynu w PL jeszcze nie widziałem, najbliższy to Estonia. Przychodzą
    też z Niemiec, Turcjii, Bułgarii, traiły się Wyspy Owcze (!).

    > zamowione na ali graty były nadane w polsce przez polską firmę -
    > drobnica ale jednak.

    Być może masz na mysli mymest. Skandaliczne. Kioski ruchu mają 5 dni na
    odebranie i to wcale nie roboczych, poczta 2 tyg. Nie odbierzesz, paczka
    odsyłana. Dodatkowo ruchy pracują obecnie zazyczaj do 17 a coraz więcej
    po 16 jest zamykana mimo innych godzin pracy. Paczka w ruchu to nastepna
    obok kuriera usługa kierowana do emerytów, rencistów i bezrobotnych.

    > jedną chińczykowatą paczkę odebrałem też z punktu ruchu (w jakiejś
    > drogerii)

    Dodatkowo mymest raz wysłało mi paczkę do kiosku ruchu nascie km dalej
    niż powinno. Nie, nie można zmienić. Odbierasz albo zabieramy. Coś jak
    pistolet przystawiony do głowy.

    Dodatkowo nie ma jak zmienić tego po stronie ali. Wybierasz chińską
    pocztę a i tak przychodzi mymestem.