  • Data: 2018-11-19 17:30:09
    Temat: Re: Pies na posesji
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.11.2018 16:02, pueblo pisze:

    > Swoją drogą - nie znam się na psach - ale musi mieć jakieś takie
    > bardziej z tych groźnych, skoro nie dały szansy intruzowi spierdzielić
    > z podkulonym ogonem, tylko go z miejsca załatwiły.

    Ma po prostu psy niezsocjalizowane, niewychowane. I nie chodzi tu o tzw.
    dobre wychowanie, ale wychowanie ich do życia wśród ludzi i wśród
    pobratymców. Jeśli zamknie się psa na całe życie na podwórku, bez dostępu
    do domu, bez dostępu do innych ludzi (prócz domowników) i innych psów,
    to łatwo uczynić z niego bestię, która nie będzie przestrzegać nawet
    atawistycznych psich kanonów. Jednym z tych kanonów jest zaprzestanie
    ataku z chwilą poddania się przeciwnika: przewrócenie się jednego psa
    na grzbiet, brzuchem do góry, wygasza automatycznie u drugiego agresję.
    U normalnego psa. Ma to głęboki sens w życiu stadnym, gdyż wilcze watahy
    nie przetrwałyby, gdyby każde nieporozumienie w stadzie - lub z obcym
    pobratymcem - kończyło się śmiercią, lub ciężkim zranieniem. Chodzi tam
    zawsze tylko o podporządkowanie - ustalenie hierarchii w stadzie - lub
    przepędzenie obcego z własnego terytorium.

    Psy zamknięte na dożywocie w więzieniu (a wielkość więzienia nie ma dla
    więźnia znaczenia) zatracają, jak wspomniałem, nawet te wbudowane w geny
    mechanizmy życia stadnego. Zatracają, bo dostają hopla, podobnie jak
    ludzie w zamknięciu. Gdyż żaden pies nie jest "urodzonym mordercą",
    nawet gdy jest na liście 11. ras psów uznanych w Polsce za agresywne.