  • 1. Data: 2011-01-26 13:38:10
    Temat: Pilarka stołowa
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    Witam
    Przymierzam sie do zakupu pilarki stołowej do amatorskich prac ( półki wykonać,
    deski,
    kantówki uciąć prosto czy pod kątem ).
    Czy mozecie mi coś polecić tak do 500-600 zl max. Nie mowie tutaj o lepszym sprzecie
    ponad
    1 tys. zl - bo takim sprzętem to wysokość cięcia dochodzi do 100 mm, jest stabilna,
    prowadnice trzymają a nie ruszają się na wszystkie strony, dobra moc - ale może
    możecie
    coś fajnego polecić w dobrej cenie ?

    pozdr
    Tomek

  • 2. Data: 2011-01-26 16:07:19
    Temat: Re: Pilarka stołowa
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Sty, 14:38, "Tom" <t...@i...eu> wrote:
> [...]
    deski,
    > kantówki uciąć prosto czy pod kątem ).
    > Czy mozecie mi coś polecić tak do 500-600 zl max.

    W tej cenie dość często widuję pilarki stołowe w Castoramie, zwykle
    jest to Dedra. Wygląda całkiem rozsądnie, ma całkiem solidną
    prowadnicę, trochę bajerów do zastosowań specjalnych, ale jej niska
    cena (obok stoją podobne urządzenia z ceną 2-3x większą) mnie trochę
    odstrasza.

    Póki co za każdym razem odwodzę się od chęci zakupu prostym pytaniem
    "na ... wuj ci to? Czy ta stołowa pilarka naprawdę da coś więcej, niż
    można osiągnąć "ręczną" tarczówką prowadzoną wzdłuż przykręconej
    ściskami stolarskimi łaty? I póki co jest to skuteczne, specjalnych
    zalet nie widzę. Zwłaszcza, że taka pilarka i tak nie ma podcinania
    laminatu i tym podobnych.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-26 19:39:58
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > W tej cenie dość często widuję pilarki stołowe w Castoramie, zwykle
    > jest to Dedra. Wygląda całkiem rozsądnie,

    kupiłem na allegro za jakieś niecałe 300 PLN, silnik 2,5kW,działać
    działa... nie wymagam od niej wiele, przycina łaty, listwy, płytę osb
    25mm, sprawdza się do majsterkowania i drobnych prac na budowie
    (szczególnie u mnie, bo domek mam drewniany), ładnie i równo tnie
    sklejkę i płyty klejonki drewniane, ale do precyzyjnego cięcia płyt
    meblowych już się nie nadaje, strzępi krawędzie, więc do takich
    zastosowań niespecjalnie się nadaje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-01-26 22:01:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    > sklejkę i płyty klejonki drewniane, ale do precyzyjnego cięcia płyt
    > meblowych już się nie nadaje, strzępi krawędzie, więc do takich

    bo do płyty wiórowej laminowanej trzeba zastosowac inną tarczę
    (drobnozębatą)

  • 5. Data: 2011-01-27 07:45:13
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-01-26 23:01, Marek Dyjor pisze:

    > bo do płyty wiórowej laminowanej trzeba zastosowac inną tarczę
    > (drobnozębatą)

    I (podobno) zakleic linie plastrem.
    --
    A S

  • 6. Data: 2011-01-27 08:06:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-26 14:38, Tom pisze:
> [...]
    > prowadnice trzymają a nie ruszają się na wszystkie strony, dobra moc - ale może

    Tania pilarka stołowa, zwłaszcza z małą tarczą na niewiele się zda. I
    tak Ci się równo nie uda uciąć (równo znaczy idealnie).

    Rozważ pilarkę ręczną + prowadnicę - choć w tej cenie nie wiem czy
    znajdziesz - tnie się taki zestawem idealnie.

    Dobrym rozwiązaniem jest pilarka stołowa ukośnica - ale tylko z
    rozsądnym ramieniem - nie wiem co chcesz robić co ciąć.
    Generalnie jak już zaczniesz bawić się drewnem to okaże się czego Ci brak.

    Ja zacząłem i co chwilę coś dokupuję... życzę powodzenia.

    Tanie narzędzi często nie są gorsze od tych droższych. Za to te drogie
    są o niebo lepsze od tych średnich.

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-01-27 09:07:13
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]
    >
    > Ja zacząłem i co chwilę coś dokupuję... życzę powodzenia.
    >
    > Tanie narzędzi często nie są gorsze od tych droższych. Za to te drogie są o niebo

    Mam w planie budowę wiaty, oprocz tego różne drobne zabawy, np. zbudowanie półek itd.

    Cz masz jakieś doświadczenie co do polarki stołowej ukośnicy i możesz coś polecic ?
    Znalazlem coś takiego do 600 zl max
    http://www.elektronarzedzia.ive.pl/index.php/id_3940
    _mode_proddet.html

    Tomek

  • 8. Data: 2011-01-27 10:31:15
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 27 Sty, 08:45, "Andrzej S." <A...@g...com> wrote:

    > I (podobno) zakleic linie plastrem.

    Do swojej "ręcznej" tarczówki mam drobnozębną tarczę, ale ona też
    strzępi. O wiele mniej i tak, znam sposób z cięciem przez przyklejoną
    taśmę, ale to jednak nie jest to samo, co płyta ucięta na
    profesjonalnej maszynie z podcinakami.

    J.

  • 9. Data: 2011-01-27 11:52:18
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > I (podobno) zakleic linie plastrem.

    sprawdzałem, nie da rady... choć jako tako to już wygląda, podcinałem
    płytę na drzwi suwane, pod sufitem i z bardziej porezanej strony od
    środka nie widać...tu chyba chodzi o prędkość obrotową i podcinanie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-01-27 12:08:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    b.googlegroups.com...
    sprawdzałem, nie da rady... choć jako tako to już wygląda, podcinałem
    płytę na drzwi suwane, pod sufitem i z bardziej porezanej strony od
    środka nie widać...tu chyba chodzi o prędkość obrotową i podcinanie...

    Widziałem jak cieli płyty meblowe w stolarni. Nic nie podcinali. Milei tylko
    taka maszyne z dużym blatem że cała płyte na nim kladli i cieli. Ale
    tarcza miała bardzo duże obroty i drobne zeby

    Krzysiek