    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pion do wymiany
    Date: Thu, 19 Jan 2012 11:30:45 +0100

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:4f17ecec$0$26693$65785112@news.neostrada.pl...

    > U mnie jak kiedyś coś takiego robili to zasyfili całą łazienkę. Rurę
    > żeliwną cieli tarczą a ta rozbryzgiwała kawałki na ścianę. Całe szczęście,
    > że to było przed generalnym remontem łazienki.
    >
    > M.

    istotna uwaga.
    Przy cięciu tarczą gorące metalowe opiłki (te w postaci iskier) wbijają się
    we wszelką glazurę i szkło niszcząc je bezpowrotnie. Jeżeli jest coś takiego
    w łazience bo nie jest to remont a tylko jakaś doraźna wymiana to wszystkie
    takie elementy (kafelki, okna, elementy emaliowane) należy osłonić.
    Najlepiej zrobić to za pomocą tektury osłonowej doatępnej w sklepach
    budowlanych w rolkach. Tekturę przyciąć do ospowiednich rozmiarów i
    poprzyklejać taśmami.
    Wymiana pionu żeliwnego na plastikowy spowoduje bardzo wysoki wzrost hałasów
    generowanych przez kanalizację, także jeżeli rura pionu nie jest w zaden
    sposób zabudowana, to będzie głośniej. Można nad tym nieco zapanować kupując
    rury dobrego producenta przeznaczone do staosowania w wykonaniach "cichych".
    Wavin ma taką serię produktów.
    --
    Jackare