  • 1. Data: 2012-01-17 17:05:20
    Temat: Pion do wymiany
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Muszę wymienić część starego żeliwnego pionu (fi 100) kanalizacji.
    Czy kołnierze/podejścia z obecnych rur PCV są kompatybilne z tymi
    żeliwnymi sprzed 30 lat?

  • 2. Data: 2012-01-17 17:35:26
    Temat: Re: Pion do wymiany
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-17 18:05, bynio pisze:
    > Muszę wymienić część starego żeliwnego pionu (fi 100) kanalizacji.
    > Czy kołnierze/podejścia z obecnych rur PCV są kompatybilne z tymi
    > żeliwnymi sprzed 30 lat?

    Są przejściówki. Zdaje się, że dość drogie ale można to łączyć.

    M.

  • 3. Data: 2012-01-17 18:58:48
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    W dniu 2012-01-17 18:35, M. pisze:

    > Są przejściówki. Zdaje się, że dość drogie ale można to łączyć.
    >
    > M.
    Gumowa przejściówka żeby włożyć PCV do żeliwnej kosztowała 3 lata temu
    coś koło 20 złotych.
    Natomiast odwrotnie, tzn żeby żeliwną włożyć w PCV to nie widziałem
    niczego takiego.

    Kazek

  • 4. Data: 2012-01-18 00:09:44
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "bynio" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Muszę wymienić część starego żeliwnego pionu (fi 100) kanalizacji.
    Czy kołnierze/podejścia z obecnych rur PCV są kompatybilne z tymi
    żeliwnymi sprzed 30 lat?

    Musisz zastosować traper tam gdzie bosy koniec rury żeliwnej i gumę do
    trapera tam gdze bosy koniec rury pcv.
    Jeżeli to pionowy odcinek rury gdzie nie ma żadnego kolana będziesz też
    musiał mieć mufę - nasuwkę dwustronną żeby to jakoś złączyć.
    Stary żeliwny pion trzeba odpowienio naciąć (pod kątem) aby do otworzyć i
    rozmontować. Unikaj walenia młotem bo skorodowane kawałki i szlam osypią ci
    się do środka i zatkają odpływ. Zazwyczaj żeliwne rury można wyjąć z
    kielichów zupełnie bez przemocy
    Jeżeli rury żeliwne są łączone na cement będziesz miał łatwiej, jeżeli
    zgodnie ze sztuką - na ołów będziesz miał nieco trudniej. Podstawa to nie
    porozwalać kielichów żeliwnych w tych rurach które zostają.
    Potrzebne narzędzia:
    kątówka z tarczą do cięcia metalu
    łom do podważenia rur przy rozłączaniu pionu
    zgrabny majzel do naruszenia cementu w kielichach lub podważenia ołowiu
    Nieduży młotek (0,6 - 1 kg)
    mydło w płynie lub płyn do mycia naczyń lub poślizg do rur PCV (absolutnie
    konieczne przy obsłudze nasuwki dwustronnej)

  • 5. Data: 2012-01-18 09:18:57
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Dziękuję ;-) Teraz trzeba przygotować front robót czyli wygonić
    wszystkich z domu na weekend.

  • 6. Data: 2012-01-19 10:14:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-18 10:18, bynio pisze:
    > Dziękuję ;-) Teraz trzeba przygotować front robót czyli wygonić
    > wszystkich z domu na weekend.

    U mnie jak kiedyś coś takiego robili to zasyfili całą łazienkę. Rurę
    żeliwną cieli tarczą a ta rozbryzgiwała kawałki na ścianę. Całe
    szczęście, że to było przed generalnym remontem łazienki.

    M.

  • 7. Data: 2012-01-19 10:30:45
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żeliwną cieli tarczą a ta rozbryzgiwała kawałki na ścianę. Całe szczęście,
    > że to było przed generalnym remontem łazienki.

    istotna uwaga.
    Przy cięciu tarczą gorące metalowe opiłki (te w postaci iskier) wbijają się
    we wszelką glazurę i szkło niszcząc je bezpowrotnie. Jeżeli jest coś takiego
    w łazience bo nie jest to remont a tylko jakaś doraźna wymiana to wszystkie
    takie elementy (kafelki, okna, elementy emaliowane) należy osłonić.
    Najlepiej zrobić to za pomocą tektury osłonowej doatępnej w sklepach
    budowlanych w rolkach. Tekturę przyciąć do ospowiednich rozmiarów i
    poprzyklejać taśmami.
    Wymiana pionu żeliwnego na plastikowy spowoduje bardzo wysoki wzrost hałasów
    generowanych przez kanalizację, także jeżeli rura pionu nie jest w zaden
    sposób zabudowana, to będzie głośniej. Można nad tym nieco zapanować kupując
    rury dobrego producenta przeznaczone do staosowania w wykonaniach "cichych".
    Wavin ma taką serię produktów.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2012-01-19 13:17:38
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Wszystko prawda tylko,że takie rury (bezszumowe) są bardzo drogie.
    Znacznie tańszym, a równie (a może nawet bardziej) efektywnym sposobem jest
    zaizolowanie zwykłych rur izolacją ze spienionego polipropylenu, a potem
    zabudowanie i dodatkowo danie pod zabudowę 5-7cm Rockton Silent. Tanio i
    kompletna cisza.
    Rozwiązanie efektywne ,bo zazwyczaj puszcza się w takim kanale nie tylko
    kanalizację ,ale też wodę ciepłą, zimną i cyrkulację.

    A Jackare pozdrawiam..:-).

  • 9. Data: 2012-01-20 09:54:30
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-19 14:17, zapinio pisze:
> [...]
    > Rozwiązanie efektywne ,bo zazwyczaj puszcza się w takim kanale nie tylko
    > kanalizację ,ale też wodę ciepłą, zimną i cyrkulację.

    To zależy, co masz w łazience. I jak duża jest łazienka. Rura + 5-7cm
    Rockton to wychodzi pokaźny słup (12cm rura +14 cm wełna + 3 cm
    stelaż/glazura = 30cm x 30cm). Co innego, gdy rura jest w specjalnej
    dziurze na rury.

    Kiedyś robiło się tak, że się rurę oplatało sznurkiem i pokrywało gipsem
    budowlanym. :-) To taki patent sprzed 20 lat.

    M.

  • 10. Data: 2012-01-21 06:42:45
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    A to dobrze ,że napisałeś o tym slupie., bo bym nie wiedział,że się nie da.
    Poszedłem do łazienki i zmierzyłem. Ma 20x24 cm i to z glazurą o grup 14mm.