  • 1. Data: 2012-01-17 15:24:54
    Temat: projekt domu do krytyki...
    Od: "A N." <a...@g...com>

    Witam,
    jakis czas temu pytalem o opinie na temat innego projektu (Tacoma) i
    dyskusja sklonila mnie raczej do ukierunkowania swoich planów w strone
    nieco wiekszego domu:
    http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/

    W wyborze projektu wazny jest dla mnie koszt budowy i wygoda
    uzytkowania (koniecznie dodatkowy pokój na parterze), "wygodne
    schody". Dom z poddaszem ze wzgldu na dosc mala dzialke.
    Wydaje mi sie ze projekt spelnia te 2 wymagania, choc koszt wyliczony
    przez biuro dla budowy w technologii energooszczednej jest
    "niemaly" (258 900 ssz netto).

    Wydaje mi sie ze "wysokoa scianka kolankowa" (z rys. wynika ze to ok
    220cm) nie sprawi ze dom bedzie duzo drozszy od "typowych" domów z
    podaszem uzytkowym o sciance kolankowej 60-130cm. Za to ma prosty dach
    o malej powierzchni (ok 130m2) i nie ma okien dachowych.
    Nie wiem jak wyglada to w praktyce ale budowe garazu realizowalbym w 2
    etapie. A ogrzewal piecem gazowym umieszconym w lazience na pietrze
    (?).

    Generalnie wydaje mi sie, ze przy budowie "sposobem
    tradycyjnym" (BK24cm, 15cm styropianu) byc moze bez garazu (?) dom
    powinien byc w "grupie" tanich w budowie domów, a nawet tanszy ze
    wzgledu na prostą "forme".

    Czy czegoś nie uwzgledniam, co podnosi koszt budowy takiego domu? Sam
    koszt wyzszej sciany "kolankowej o 1m w porównaiu do innych domów to
    nie powinien byc duzy koszt???

    pozdrawiam, Artur

  • 2. Data: 2012-01-17 15:46:59
    Temat: Re: projekt domu do krytyki...
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Projekt ewidentnie na działkę z wjazdem od zachodu.
    Ogólnie całkiem funkcjonalny. Zastanawia mnie tylko jak będzie on
    wyglądał, kiedy zbudujesz go w wersji bez garażu... Trochę będzie
    stodołowaty. Zrób razem z garażem i nie cuduj :-) Koszt na kolana nie
    powali, a nie zepsujesz przynajmniej domu :-).
    W końcu jak nie będziesz miał środków finansowych, to nie wykończysz
    garażu..., ale co za wykończenia garaż wymaga... ??? Parkietu tam kłaść
    i tak nie będziesz, a że samochód będzie stał przez kilka lat na
    wylewce, a nie na jakimś superkałczukowo-żywicznym wykończeniu, to żadna
    tragedia. :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-01-17 16:01:43
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "A N." <a...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

    bez garażu bedzie brzydki, ale znów taras nad garażem jest raczej bez
    sensu - balkony i tarasy buduja ludzie z blokowisk którzy zawsze o nich
    marzyli - tylko ze przy domku na własnej działce jest dosc miejsca na
    rekreacje na trawce a nie balkonie. Moze ten taras zamknąć dachem i
    wygospodarowac tam pokój?

    b.

  • 4. Data: 2012-01-17 16:07:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 17, 4:24 pm, "A N." <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > jakis czas temu pytalem o opinie na temat innego projektu (Tacoma) i
    > dyskusja sklonila mnie raczej do ukierunkowania swoich planów w strone

    Calkiem sensowny dom jedno rodzinny.

> [...]
    > Nie wiem jak wyglada to w praktyce ale budowe garazu realizowalbym w 2
    > etapie. A ogrzewal piecem gazowym umieszconym w lazience na pietrze

    Koszty budowy i ocieplenia takiego domu beda duzo nizsze nic tych z
    wymyślnymi dachami i niskimi scianami kolankowymi.
    Natomiast ja bym sie pokusil o podniesienie tej co jest o te dodatkowe
    50-70cm zeby sie pozbyc jej zupelnie.
    Wtedy ocieplenie jest bardzo proste bo ociepla sie sam strop. A jesli
    jest mozliwosc aby ocieplenie zewnetrzne stykalo sie z tym stropowym
    to juz wogole fajnie.
    Tylko ten piec na gorze to troche feler. Jak zabraknie pradu to pompka
    nie pochodzi i nawet ups na dlugo nie pomoze.
    Moze by sie zmiescil pod schodami na parterze? Albo w garazu skoro i
    tak ma byc.
    Piec na parterze ma szanse zagrzac grawitacyjnie przynajmniej pietro.
    Wiem ze to tylko na wypadek katastrofy ale u mnie tydzien temu wioska
    obok przez 3 dni bez pradu byla...

> [...]
    > tradycyjnym" (BK24cm, 15cm styropianu) byc moze bez garazu (?) dom
    > powinien byc w "grupie" tanich w budowie domów,  a nawet tanszy ze

    I mniej miejsc do popelnienia bledow przez wykonawce.
    Nawet to miejsce z stolem w czesci jadalnej bym wybaczyl bo mimo
    fikusnosci jest relatywnie proste w wykonaniu i nie zawiera pułapek.
    No i woda jest instalowana w sumie w dwu miejscach (dolna i gorna
    lazienka sa nad soba).

    > Czy czegoś nie uwzgledniam, co podnosi koszt budowy takiego domu? Sam
    > koszt wyzszej sciany "kolankowej o 1m w porównaiu do innych domów to
    > nie powinien byc duzy koszt???

    Przy budowie raczej nie bo forma domu jest bardzo prosta. Ale trzeba
    pamietac ze bedziesz mial pietro na ktore trzeba wchodzic. Wiem ze to
    oczywiste ale warto pamietac ze kiedys czlowiek sie zestarzeje i
    bieganie na gore nie bedzie lekkie.
    Zasugerowal bym tez dodanie drzwi do tych schodow. Dzieki temu mozliwe
    jest wylaczenie pietra z uzytkowania w zimie i odgrodzenie sie
    dodatkową przegrodą od hałasów z dołu.

  • 5. Data: 2012-01-17 16:31:29
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 17 Sty, 16:46, Robert G <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > i tak nie będziesz, a że samochód będzie stał przez kilka lat na
    > wylewce, a nie na jakimś superkałczukowo-żywicznym wykończeniu, to żadna

    dom bedzie mail wjazd od polnocy, od poludnia bedzie duzo slonca...
    wlasnie obawiam sie ze bez garazu nie spodoba sie ... zonie :) i
    sasiadom ..
    Z drugiej strony, gdybym mial go budowac to chyba zyskalby na
    atrakcyjnosci gdyby wysunac garaz o 1m przed budynek (?)
    pozdrawiam, Artur

  • 6. Data: 2012-01-17 16:37:11
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 17 Sty, 17:01, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > marzyli - tylko ze przy domku na własnej działce jest dosc miejsca na
    > rekreacje na trawce a nie balkonie. Moze ten taras zamknąć dachem i

    Raczej nie potrzebuje dodatkowej powierzchni na "poddaszu".
    Wiem ze budynek bez garazu bedzie brzydki, ale brzydki bedzie tez po
    zabudowaniu tarasu.
    W jakims projekcie muratora widzialem projekt w ktorym dach 1
    spadowy(pulpitowy o niewielkim spadku) byl od frontu i tylu zabudowany
    "prosta scianą" tak ze wygladalo to podobnie jak w tym projekcie w
    rzutach elewacji.

    pozdr., Artur

  • 7. Data: 2012-01-17 16:56:49
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "a.no" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Raczej nie potrzebuje dodatkowej powierzchni na "poddaszu".
    >Wiem ze budynek bez garazu bedzie brzydki, ale brzydki bedzie tez po
    >zabudowaniu tarasu.

    kartka w ręke i rysowac :-) dach nad garażem moze być nieco niżej od głównej
    połaci, to da sie ładnie zrobic, tak sadze.

    b.

  • 8. Data: 2012-01-17 17:16:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 17, 5:31 pm, "a.no" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > Z drugiej strony, gdybym mial go budowac to chyba zyskalby na
    > atrakcyjnosci gdyby wysunac garaz o 1m przed budynek (?)
    Bardzo dobra uwaga o poludniu. Sam mialem to zaproponowac ale
    wylecialo mi z glowy.
    Powiekszenie garazu nie jest zlym pomyslem.
    Ale budowa go w drugim podejsciu jest troche klopotliwa. Jesli
    przedzieli je zima to albo bedziesz mial jedna sciane nie ocieplona
    albo przy budowie trzeba bedzie ciac ocieplenie aby sciane i dach
    garazu dostawic.

    To juz lepiej oszczedzac na wykonczeniu pietra. Zamiast mebli do dwu
    pokoi dostawic garaz a meble dostawiac jak beda pieniadze. Choc z
    drugiej strony jak sie kredyt placi to kasy za wiele nie ma...

  • 9. Data: 2012-01-17 18:19:22
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "A N." <a...@g...com> wrote in message
> [...]
    > jakis czas temu pytalem o opinie na temat innego projektu (Tacoma) i
    > dyskusja sklonila mnie raczej do ukierunkowania swoich planów w strone

    Garaż za mały.

  • 10. Data: 2012-01-17 18:24:17
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "a.no" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > kartka w ręke i rysowac :-) dach nad garażem moze być nieco niżej od
    > głównej połaci, to da sie ładnie zrobic, tak sadze.

    Trzeba to zadaszyć koniecznie. Inaczej nie dojdzie do ładu z izolacją.
    Będzie ciekło, a wykonawca ucieknie.