  • 11. Data: 2012-01-17 19:59:57
    Temat: Re: projekt domu do krytyki...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:

    > To juz lepiej oszczedzac na wykonczeniu pietra. Zamiast mebli do dwu
    > pokoi dostawic garaz a meble dostawiac jak beda pieniadze. Choc z
    > drugiej strony jak sie kredyt placi to kasy za wiele nie ma...

    Bosz wystawić domek dla samochodu a nie mieć mebli w domu... suuuper

    coś podobnego jak ci co budowę zaczynają od zajebistego ogrodzenia (kamień
    kute żelazo itp) a potem nie moga domu skończyć i domek zostaje w stanie bez
    izolacji

  • 12. Data: 2012-01-17 20:48:48
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 16:24, A N. pisze:

    > W wyborze projektu wazny jest dla mnie koszt budowy i wygoda
    > uzytkowania (koniecznie dodatkowy pokój na parterze), "wygodne

    Jakoś tak dziwnie wygląda rozplanowanie parteru. Osoby siedzące w
    salonie będą na pierwszym planie mieć osoby wchodzące do łazienki...
    Druga sprawa to schody na piętro - przydałyby się aby były umieszczone w
    taki sposób aby dało się wejść na górę nie wchodząc do salonu.
    Jeśli w salonie będą goście to w zasadzie nic nie zrobisz bez ich wiedzy
    - np. nie wejdziesz na górę po powrocie do domu aby się przebrać i
    dopiero do nich zejść, nie wniesiesz do kuchni żadnych zakupów bez ich
    wiedzy... (może to Ci zupełnie nie przeszkadzać ale takie są moje odczucia).

    > Nie wiem jak wyglada to w praktyce ale budowe garazu realizowalbym w 2
    > etapie. A ogrzewal piecem gazowym umieszconym w lazience na pietrze

    W takim razie, jeśli w przyszłości chciałbyś dobudować garaż i tam
    przenieść kotłownię to tylko niepotrzebnie podroży inwestycję.

    Okna na poddaszu - coś w nich jest :-) ale zauważ, że kończą się dosyć
    nisko a dodatkowo są mocno ocienione okapami dachu.

    --
    M.

  • 13. Data: 2012-01-17 21:42:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    A N. wrote:
    > Witam,
    > jakis czas temu pytalem o opinie na temat innego projektu (Tacoma) i
    > dyskusja sklonila mnie raczej do ukierunkowania swoich planów w strone
    > nieco wiekszego domu:
    > http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/
    >
    > W wyborze projektu wazny jest dla mnie koszt budowy i wygoda
    > uzytkowania (koniecznie dodatkowy pokój na parterze), "wygodne
    > schody". Dom z poddaszem ze wzgldu na dosc mala dzialke.
    > Wydaje mi sie ze projekt spelnia te 2 wymagania, choc koszt wyliczony
    > przez biuro dla budowy w technologii energooszczednej jest
> [...]

    dwa balkony robią ci duże koszty budowy, (hydro izolacja) ponadto ten
    element jest czymś na czym potrafią polec nawet dobre profesjonalne firmy
    budowlane na dużych inwestycjach.

    imho balkoniki są kłopotliwym dodatkiem

  • 14. Data: 2012-01-17 21:52:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2012 17:01, Budyń pisze:

    > bez garażu bedzie brzydki, ale znów taras nad garażem jest raczej bez
    > sensu - balkony i tarasy buduja ludzie z blokowisk którzy zawsze o nich
    > marzyli - tylko ze przy domku na własnej działce jest dosc miejsca na
    > rekreacje na trawce a nie balkonie. Moze ten taras zamknąć dachem i
    > wygospodarowac tam pokój?

    Balkon nie służy do rekreacji, tylko do relaksu.

    Powodzenia w błogim lenistwie na hamaku podczas np. letniego deszczu na
    trawniku ;)

    A ja na balkonie to mam i na głowę mi nie pada ;)

    (oczywiście nie teraz, bo ciut zimno, chociaż... ;) )

  • 15. Data: 2012-01-17 22:00:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2012 16:24, A N. pisze:
> [...]
    > jakis czas temu pytalem o opinie na temat innego projektu (Tacoma) i
    > dyskusja sklonila mnie raczej do ukierunkowania swoich planów w strone

    Moja uwaga: wielki, odsłonięty taras jest bez sensu... Przynajmniej w
    naszych szerokościach geograficznych.

    Same kłopoty (woda, śnieg itepe). Ja bym przedłużył dach. Wtedy byłoby
    miejsce np. na grilla podczas deszczu.

    Ten maciupki balkoniko-tarasik nad wykuszem też tak ni przypiął i
    przyłatał (i też będą problemy z wodą).

    Generalnie uważam, że balkon jeśli już to porządny i solidnie zadaszony.

    Co do estetyki to kwestia gustu - mi się osobiście kojarzy ze stodołą
    siłą przenoszoną w klimaty śródziemnomorskie ;)

  • 16. Data: 2012-01-18 06:58:09
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    > Okna na poddaszu - coś w nich jest :-) ale zauważ, że kończą się dosyć
    > nisko a dodatkowo są mocno ocienione okapami dachu.
    >
    > --
    > M.

    ocienione sa okapami, ale sa na raczej normalnej wysokosci, ok 90cm od
    0cm
    pozdr., Artur

  • 17. Data: 2012-01-18 07:06:15
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 17 Sty, 22:42, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > dwa balkony robią ci duże koszty budowy,  (hydro izolacja) ponadto ten
    > element jest czymś na czym potrafią polec nawet dobre profesjonalne firmy
> [...]

    sadze ze bez tego wykusza, moze gorzej wygladac, dlatego chyba bym go
    robil ale tak o polow mniej wysuwal - takl mini balkonik glownie do
    "uatrakcyjnienia" prostej brylu.
    co do garazu, hodzi mi po glowie koncepcja jak w tym projekcie:
    http://projekty.muratordom.pl/projekt_ustronny-waria
    nt-i,194,1,0.htm

    z wysunieciem garazu 1m (moze poszerzeniem)

    zastanawiam sie tylko czy w takim wypadku, nieduzeko pochylenia da sie
    go pokryc dachowka cementowa?
    bo wydaje mi sie ze przykrycie glownego dachu taka dachowka nie byloby
    specjalnie drozsze od innych pokryc.
    pozdr., Artur

  • 18. Data: 2012-01-18 07:10:41
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 17 Sty, 23:00, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    >
    > Co do estetyki to kwestia gustu - mi się osobiście kojarzy ze stodołą
    > siłą przenoszoną w klimaty śródziemnomorskie ;)

    jest w tym troche prawdy, ale niske sciany kolankowe, okna dachowe nie
    przekonuja mnie do atrakcyjniejszych projektow. Pietrowego raczej nie
    bede budowac bo okolica 2-4 spadowa.
    pozdr.., Artur

  • 19. Data: 2012-01-18 08:12:42
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik a.no napisał:
    > jest w tym troche prawdy, ale niske sciany kolankowe, okna dachowe nie
    > przekonuja mnie do atrakcyjniejszych projektow. Pietrowego raczej nie
    > bede budowac bo okolica 2-4 spadowa.
    > pozdr.., Artur

    A może poszukaj jeszcze... Masz wjazd od północy, a to istotna kwestia.
    Poszukaj domu o odpowiednim do takiego usytuowania rozkładzie
    pomieszczeń i okien. ewentualnie przemyśl jeszcze dobrze sprawę i sobie
    coś naszkicuj, a potem daj projektantowi, żeby Ci wyrysował i... doradzi
    co do detali.

    Gdybyś miał wjazd od zachodu, to zaproponowałbym Ci projekt taki jak mój...

    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tamarys
    zkach-2/m43b12f30b6933

    Projekt uważam za udany - zbudowałem wg niego i jestem zadowolony.
    Jednak to też projekt z wejściem od zachodu.

    Balkony pousuwałem, bo to problem technologiczny, koszty i mizerna
    funkcjonalność, ale jak ktoś bardzo chce, to może sobie balkoniki
    strzelić :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 20. Data: 2012-01-18 09:19:22
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "A N." <a...@g...com> napisał:
    Witam,

    >http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/

    Z tego typu projektami jest tak, ze na
    zewnatrz trzeba wykonczyc tak jak jest
    w projekcie inaczej wyjdzie roznie ;-)))

    [...]
    >W wyborze projektu wazny jest dla mnie koszt budowy

    IMHO,
    To nie jest tani projekt w budowie jak i w pozniejszym utrzymaniu.

    >Dom z poddaszem [...] w technologii energooszczednej

    Jesli ma byc energooszczedne to bedzie Cie kosztowalo to
    majatek, duze okna tarasowe, okna na klatce schodowej,
    pomieszczenie pod balkonem,
    poddasze uzytkowe, itp itd.
    Wiele jest miejsc z ktorych moze wiać i bedzie wialo :-)))))))))))
    Hehehe, nie widze rolet zewnetrznych ;-)

    A reszte juz opisano, taras na garazu, balkonik itp itd. takie tam
    upiekszenia ktore w rzeczywistosci ograniczaja mozliwosci pozniejszej
    aranzacji wnetrz ;-))
    itp itd.

    Koszt jest
    >"niemaly" (258 900 ssz netto).

    Projekt jest ladny, tanio nie bedzie, ale pewno nie o to tu chodzi ;-))))

    pozdrawiam
    Adams