  • 1. Data: 2012-01-16 09:19:29
    Temat: Adam- gdzie żuzycie pc tydzien 8 i 9?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Adam
    Dawaj dane
    Rozpętamy dyskusje;)

  • 2. Data: 2012-01-16 09:34:50
    Temat: Re: Adam- gdzie żuzycie pc tydzien 8 i 9?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 10:19, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Adam
    > Dawaj dane
    > Rozpętamy dyskusje;)

    Zapodam dzisiaj wieczorem - kabel zwinalem bo porzadki robilem w
    piwnicy i nie mam czasu zejsc i odczytac ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-01-16 09:41:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >żytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    10g2000vbg.googlegroups.com...

    >apodam dzisiaj wieczorem - kabel zwinalem bo porzadki robilem w
    >iwnicy i nie mam czasu zejsc i odczytac ;)

    Myślałem że DZ zamarzło;))

  • 4. Data: 2012-01-16 09:47:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Adam
    > Dawaj dane
    > Rozpętamy dyskusje;)

    A ja moją sprężarkę copelanda, niedoszłą PC sprzedałem właśnie na allegro i
    kupiłem za nią 1,5metra drewna.

    Marek

  • 5. Data: 2012-01-16 09:58:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >A ja moją sprężarkę copelanda, niedoszłą PC sprzedałem właśnie na allegro i
    >kupiłem za nią 1,5metra drewna.

    A mnie ciekawi zużycie energii przez PC powietrzne.
    Marek Dyjor ma taka PC ale się nie chwali kosztami.

  • 6. Data: 2012-01-16 09:59:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 10:41, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    10g2000vbg.googlegroups.com...

    > Myślałem że DZ zamarzło;))

    Gdzietam - +5st caly czas mam, poki co poziome kolektory przewyzszaja
    pionowe bo te maja od poczatku sezonu +2, +3stC a mi spada powoli od
    +8 :-)
    Teraz snieg ladnie przykryl i bedzie pieknie od gory izolowal przed
    mrozem ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-01-16 10:03:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 10:58, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    a.pl...

    > A mnie ciekawi zu ycie energii przez PC powietrzne.
    > Marek Dyjor ma taka PC ale si nie chwali kosztami.

    Listopad / grudzien powietrzne mialy nawet szanse konkurowac z
    gruntowymi. Sama pompa dziala przeciez w dokladnie taki sam sposob
    tylko zamiast wymiennika ciecz/ciecz w DZ masz powietrze/ciecz (no,
    czynnik). Jak powietrze mialo wiecej niz +8stC w listopadzie i +5stC w
    grudniu to sprawnosc pompy powietrznej bylaby prawdopodobnie wyzsza
    niz mojej gruntowki. Niemniej srednie temperatury wynosily 2-3stC wiec
    ogolna sprawnosc w tych miesiacach byla na pewno nizsza. Styczen/luty
    zapewne wyjda juz marne COPy.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-01-16 22:45:39
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-16 11:03, Adam pisze:
> [...]
    > niz mojej gruntowki. Niemniej srednie temperatury wynosily 2-3stC wiec
    > ogolna sprawnosc w tych miesiacach byla na pewno nizsza. Styczen/luty

    Na razie nie jest źle ;)

    Dane naszej Althermy:
    02.01.2011 - 7077kWh
    16.01.2011 - 7362kWh (+285kWh / 14 dni - średnio 20,35kWh/dzień)
    Wykorzystanie taniej taryfy ok. 80%, to daje średnio 0,35pln/kWh -
    jakieś 7pln/dzień.

    Pozdrawiam,
    yarecky.

  • 9. Data: 2012-01-16 23:05:24
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-16 10:58, Kris pisze:
    .pl...

    > A mnie ciekawi zużycie energii przez PC powietrzne.
    > Marek Dyjor ma taka PC ale się nie chwali kosztami.

    Jeśli nie ma zbyt wielu dni z temperaturami < -15 st. C a chatka dobrze
    ocieplona, to powietrzne PC dają radę. Oczywiście - ich wydajność będzie
    przy ujemnych temperaturach niższa niż gruntowych, ale dobrze dobrane z
    pewnością nagrzeją domek.
    Polska to spory kraj i wybór pompy powietrznej musi być przemyślany -
    nie każdy region ma średnie temperatury i wilgotność powietrza
    odpowiednie dla PPC.
    Mają jeszcze jedną wadę - tam, gdzie śniegu masa i w dodatku wieje (np.
    w górach), jest ryzyko zasypania wymiennika i wentylatora(!) - to chyba
    jeszcze ważniejsze niż średnie dobowe temperatury.

    Ostatnia, bardzo mroźna zima "kosztowała" nas ok. 4200-4500kWh (70% w
    taniej taryfie) - da się przeżyć.

    yarecky.

  • 10. Data: 2012-01-17 09:56:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-01-2012 o 10:47:41 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja moją sprężarkę copelanda, niedoszłą PC sprzedałem właśnie na
    > allegro i kupiłem za nią 1,5metra drewna.
    Obserwowałęm tą aukcję, tanio ci poszła, widać zapotrzebowanie na
    taki sprzet niewielkie.
    --
    Pozdr
    JanuszK