  • 1. Data: 2012-01-16 07:31:46
    Temat: Zestaw wierteł koronowych z lidla
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    Witam
    Co warte są te wiertła:
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-184AA4F7-E7611A9
    6/lidl_pl/hs.xsl/index_23955.htm

    60 zł to w sumie niewiele ale czy jest sens?
    Miał ktoś to w rękach?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-16 07:52:42
    Temat: Re: Zestaw wierteł koronowych z lidla
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Einstein" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-184AA4F7-E7611A9
    6/lidl_pl/hs.xsl/index_23955.htm

    > 60 zł to w sumie niewiele ale czy jest sens?

    Te koronki są do kupienia niemalże wszędzie ale za 60zł warto kupić gdyż
    tyle potrafi kosztować tylko jedna koronka.
    Mam takie od 8 lat. W tej większej którą używam najczęściej poleciały już 2
    zęby ale ja tym wierciłem nawet w betonie.
    Robiłem sam instalację elektryczną po tynkach. Otwory pod puszki były
    wiercone a bruzdy nacinane. Puszeczki wiszły miodzo równiótko.

    Marek

  • 3. Data: 2012-01-16 10:51:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-16 08:52, 4CX250 pisze:

> [...]
    > Mam takie od 8 lat. W tej większej którą używam najczęściej poleciały
    > już 2 zęby ale ja tym wierciłem nawet w betonie.
    No właśnie, to czy nie lepiej kupić jedną, a naprawdę porządną koronkę
    niż dwie za 60zł, o tym rozmiarze najczęściej używanym?. Ja np. fi80 bym
    pewnie nigdy nie użył, bo wszystko w "małych" ale za to głębokich
    puszkach 60 robię. A jakbym raz na rok 80 potrzebował, to bym 60
    wywiercił i ten 1cm po obwodzie wydłubał.
    Różnica w kulturze pracy dobrą koronką (zwłaszcza po 100 otworach) jest
    znaczna. Chyba że ktoś przewiduje w całej karierze 5 dziur... ale wtedy
    - czy warto w ogóle kupować, czy poszukać kogoś kto ma i zrobi te 5
    dziur za piwo?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-01-16 10:55:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:jf0vgo$mgc$...@m...internetia.pl... No właśnie, to czy nie
    >lepiej kupić jedną, a naprawdę porządną koronkę niż dwie za 60zł, o tym
    >rozmiarze najczęściej używanym?.
    Ja podczas budowy kupiłem najtańszy zestaw koronek w markecie- kosztował ok
    30zł. Spokojnie zrobiłem nim wszystkie potrzebne otwory. Tylko że ja mam
    gazobeton to lżej się wierci niż np w ceramice.

  • 5. Data: 2012-01-16 10:57:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > No właśnie, to czy nie lepiej kupić jedną, a naprawdę porządną koronkę niż
    > dwie za 60zł, o tym rozmiarze najczęściej używanym?.
    Zapomnij porządna będzie kosztować 400zł w górę. Te wszystkie do 400zł to to
    samo, chyba nawet z tej samej fabryki.

    > Ja np. fi80 bym pewnie nigdy nie użył, bo wszystko w "małych" ale za to
    > głębokich puszkach 60 robię. A jakbym raz na rok 80 potrzebował, to bym 60
    > wywiercił i ten 1cm po obwodzie wydłubał.

    Ja akurat najczęściej fi80 używałem. Do fi tego otworu fi60 nie każdą puszkę
    60tkę wsadzisz.

> [...]
    > czy warto w ogóle kupować, czy poszukać kogoś kto ma i zrobi te 5 dziur za

    Ja moją kupiłem jakieś 9 lat temu, jak w bloku jeszcze mieszkałem. U siebie
    wierciłem w betonie jak kuchnię remontowałem. Sporo się napracowała, tak
    więc te dwa zęby które akurat stracia to nie jest zły wynik.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-16 11:33:19
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-16 08:31, Einstein pisze:
> [...]
    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-184AA4F7-E7611A9
    6/lidl_pl/hs.xsl/index_23955.htm

    > 60 zł to w sumie niewiele ale czy jest sens?

    Zależy ile razy tego użyjesz. Mi by było szkoda pieniędzy na taki
    lidlowski wynalazek. Jeśli faktycznie potrzebujesz takie otwornice, to
    kup za normalne pieniądze. Inaczej szkoda sobie głowy zawracać.

  • 7. Data: 2012-01-16 12:05:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 12:33, Filip <q...@q...pl> wrote:
> [...]
    > lidlowski wynalazek. Jeśli faktycznie potrzebujesz takie otwornice, to
    > kup za normalne pieniądze. Inaczej szkoda sobie głowy zawracać.

    Ja kupilem z allegro zwykla 60-tke za 20-30 pln i zrobilem nim caly
    dom - ok 200 glebokich puszek, w tym 50-60 sztuk w mocnych bloczkach
    betonowych z B20, dwa zeby polecialy po calej robocie ale koronka
    dalej da sie pracowac :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-01-16 12:30:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości grup

    >Zależy ile razy tego użyjesz. Mi by było szkoda pieniędzy na taki lidlowski
    >wynalazek.
    Akurat narzędzia w Lidlu są dobrej jakości- marka Parkside chyba.

  • 9. Data: 2012-01-16 13:09:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Akurat narzędzia w Lidlu są dobrej jakości- marka Parkside chyba.

    Nie aż takiej superdruper.
    Jako że do majsterkowania w garażu nie potrzebuję cudów na kiju, mam kilka
    rzeczy z Lidla.

    Wiertarka słupowa Parkside: Ogólnie sprawia wrażenie w porządku. Jednak do
    co bardziej precyzyjnych wierceń posiada zbyt duży luz na posuwie przez co
    wiertło nawet po nakłuciu w materiale potrafi czasem zeskoczyć albo wiercić
    trochę w bok. Główny wałek na którym jest uchwyt wiertarski (zdolny do
    przyjęcia wiertła max fi16mm) jest za cienki i ze zwykłej stali. Kiedyś przy
    większym docisku podczas wiercenia wiertłem 12tką zagapiłem się poprawiając
    lampę oświetleniową i wiertło zjechało z wierconej tuleji powodując że po
    prostu wałej ten się wygiął i wiertło zataczało krąg 3cm. Kilkakrotnie
    delikatne stukanie młotkiem tu i tam spowodowało że wyprostowałem wałek bez
    najmniejszych problemów. Trzeba będzie przy najbliższej okazji dać do
    wytoczenia ten element z prawdziwej stali i zahartować. Ale za te pieniądze
    i tak uważam że warto.

    Wiertarko/wkrętarka akumulatorowa Parkside: Na dwie kupione do firmy w celu
    skręcania i rozkręcania obudów różnych urządzeń w jednej padła zębatka
    (używana była tylko do śrubek M3-M4) a w drugiej zacina się przycisk
    testowania akumulatora.

    Kompresor Parkside: Chciałem kupić ten kompresor. Po dokładnym obejrzeniu
    zauważyłem że to ten sam kompresor tyle że ze słabszym silnikiem (a może po
    prostu z nie oszukaną mocą) co w typowych marketach typu Castociasto. Nie
    kupiłem, gdyż lidlowski był droższy o około 50zł. Parę tygodni później u
    znajomego miałem okazję oglądać jak go próbował naprawiać, spalił się
    silnik. Tu było słychać moje głośne He! Taki silniczek niewiele większy niż
    w wiertarce ręcznej 500W to napędza?

    Wiertark SDS z opcją podkuwania Parkside: Kiedyś chciałem ją kupić aby nie
    używać (i nie pozyczać ludziom... sie nauczyli:) ) mojej hilti TE12. Zresztą
    Parkside miał być taką bardziej poręczną wersją bo ta hilti to trochę duża
    choć nie z tych dużych. Ale jak się rozmawiałem z kolegą że ją reklamował
    gdyż się rozsypała to odpuściłem. Ostatecznie kupiłem w lerłamerlen Dextera
    710W i śmiem twerdzić że jest sporo lepszym zakupem niż Parkside.

    Piaskarka Parkside: Mam ale jeszcze nie używałem. Kupiłem na zapas gdy tylko
    się pojawiły gdyż na wiosnę będę chciał pod autem parę rzeczy przeczyścić i
    zakonserwować. Mój kolega ma podobną, w zasadzie to samo tyle że inaczej
    pomalowana i z innym logo, i twierdzi że jak za 49zł to nieźle czyści. On
    akurat używa do piaskowania napisów na płytach kamiennych i szkle.

    Posiadam też inne elektronarzędzia profesjonalnych firm: jak wkrętarka do
    śrub GK Makita, mała wiertarka Metabo, wkrętarka aku metabo, wiertarka SDS
    Hilti. Owszem są bez porównania ale za same szczotki do Makity zapłaciłem
    ostatnio 45zł. Przetrwały 2 lata bardzio intensywnej pracy. Narzędzia te
    raczej leżą i są rzadko używane. Np. do prac w domu używam tańszej wkrętatki
    do śrub GK Kress a do normalnych wierceń czy też mieszania zapraw starej
    wysłużonej Celmy w aluminiowej obudowie którą kupiłem jeszcze w 1984roku.

    Marek

  • 10. Data: 2012-01-16 13:13:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Aaaa mam jeszcze komplet narzynek i gwintowników Parkside oraz zestaw do
    nawiercania otworów w drewnie pod śruby. Tną dobrze.

    Są tacy co twierdzą że Parkside to ciut tylko gorsza jakość zielonego bosha
    ale 2x taniej. Nie do końca się zgadzam z tą opinią, ale też nie mam żadnego
    bosha.

    Marek