  • 21. Data: 2012-01-18 11:42:10
    Temat: Re: projekt domu do krytyki...
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    > Jakoś tak dziwnie wygląda rozplanowanie parteru. Osoby siedzące w
    > salonie będą na pierwszym planie mieć osoby wchodzące do łazienki...
    > Druga sprawa to schody na piętro - przydałyby się aby były umieszczone w
    > taki sposób aby dało się wejść na górę nie wchodząc do salonu.
    > Jeśli w salonie będą goście to w zasadzie nic nie zrobisz bez ich wiedzy
    > - np. nie wejdziesz na górę po powrocie do domu aby się przebrać i
    > dopiero do nich zejść, nie wniesiesz do kuchni żadnych zakupów bez ich
    > wiedzy... (może to Ci zupełnie nie przeszkadzać ale takie są moje odczucia).

    tez uwazam ze umieszcenie schodow nie jest idelane, podoba mi sie
    takie jak w:
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-paproci
    ach/m400b99e9310ec
    "z drugiej strony wejscia" ale nie ma projektow idealnych. Na tym
    etapie nie wiem czy da sie je przeniesc, nie beda kolidowaly z ew.
    przejsciem do garazu
    Jak budynek wygladalby z inny rozmieszceniem okien, drzwi... duzo
    niewiadomych.
    Zamierzam to sobie zwilzualizowac (w blenderze
    http://www.wonderhowto.com/how-to-build-complete-dig
    ital-home-blender-3d-242095/
    tu fajny poradnik)
    ale to sporo roboty..

    pozdr., Artur

  • 22. Data: 2012-01-18 12:15:22
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 18 Sty, 10:19, "Adams" <n...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik "A N." <a...@g...com> napisał:
    > Witam,

    > Z tego typu projektami jest tak, ze na
    > zewnatrz trzeba wykonczyc tak jak jest
    > w projekcie inaczej  wyjdzie roznie ;-)))
    >
    > [...]
    >
    > IMHO,
    > To nie jest tani projekt w budowie jak i w pozniejszym utrzymaniu.

    wlasnie mi chodzi o to zeby bylo tanio w budowie i utrzymaniu.
    Jakis podobny projekt tani w budowie i utrzymaniu o powierzchni
    podlogi/uzytkowej 145m2 - (bez garazu)
    Wydaje mi sie wlasnie ze to tani projekt - tani dach, wysoka scian
    kolankowa to nie bedzie sporo wiekszym wydatkiem w budowie, nie
    liczylem dokladnie, nie znam cen materialow budowlanych
    ale (2x10,5m+8,5mx2)x1m(podwuzszenie w stosunku do typowych domów) to
    ok 38m2 sciany + nieco na sciany wewnetrzne i wzglednie nieduze okna
    (ale to pewnie zrownowazy cena okien polaciowych w innych projektach).
    "Zgaduje ze cena budowy sciany kolankowej wyzszej i 1m w stosunku do
    "standartowych budunków" to okolo 10k PLN???
    Dodatkowo maly prosty dach, prostszego i mniejszego chyba nie ma.

> [...]
    > majatek,  duze okna tarasowe,  okna na klatce schodowej,
    > pomieszczenie pod balkonem,
    > poddasze uzytkowe, itp itd.
    > Wiele jest miejsc z ktorych moze wiać i bedzie wialo :-)))))))))))
    > Hehehe, nie widze rolet zewnetrznych ;-)
    >
    > A reszte juz opisano, taras na garazu, balkonik itp itd. takie tam
    > upiekszenia ktore w rzeczywistosci ograniczaja mozliwosci pozniejszej
    > aranzacji wnetrz ;-))
    >  itp itd.
    >
    > Koszt jest

    > Projekt jest ladny, tanio nie bedzie, ale pewno nie o to tu chodzi ;-))))

    ma byc tanio,
    niekoniecznie energooszczednie, energooszczedne okna od polnocy (?)-
    nie ma ich duzo.
    Przeszklenia okna i drzwi balkonowe zostalyby nieco zracjonalizowane,
    budynek nie straci na atrakcyjnosci :) jesli w wykuszu bedą okna a nie
    drzwi balkownowe, to samo w pokoju na parterze. Wielkie przeszklenie w
    salonie od poludnia tez jest jak na poludnie zbyt duze.
    Wiem ze zmianami rozkladu przeszklenia trzeba ostroznie...

    > pozdrawiam
    > Adams

    pozdrawiam, Artur

  • 23. Data: 2012-01-18 14:21:14
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    > dwa balkony robią ci duże koszty budowy, (hydro izolacja) ponadto ten
    > element jest czymś na czym potrafią polec nawet dobre profesjonalne firmy
    > budowlane na dużych inwestycjach.
    >

    > imho balkoniki są kłopotliwym dodatkiem

    Właśnie!
    Balkon jak już ma być to dobudowany drewniany. W żadnym wypadku z betonu.
    Balkon to wiele kłopotów. Uszczelnić prawie nie sposób, jest mostkiem
    termicznym.

  • 24. Data: 2012-01-18 15:32:26
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "a.no" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    Pisalem ze b

> [...]
    >"Zgaduje ze cena budowy sciany kolankowej wyzszej i 1m w stosunku do
    >"standartowych budunków" to okolo 10k PLN???

    To jest zgadywanie, podziel to przez 2 ;-))

    >Dodatkowo maly prosty dach, prostszego i mniejszego chyba nie ma.

    Dach prosty to fakt, latwo go spieprzyc ;-)

    > Koszt jest

    > Projekt jest ladny, tanio nie bedzie, ale pewno nie o to tu chodzi ;-))))

    >ma byc tanio,
    >niekoniecznie energooszczednie,

    W wypadku tego projektu, taniej czyli ograniczajac przeszklenia
    wyjdzie IMHO energooszczedniej.
    Wszystko wyjdzie po montazu okien i drzwi.

    >Wiem ze zmianami rozkladu przeszklenia trzeba ostroznie...

    IMHO, dobrze kombinujesz, dajac okno balkonowe
    tracisz miejsce dwa razy, raz na okno a dwa na kaloryfer,
    oczywiscie przy podlogowce nie ma to takiego znaczenia ;-)

    Moze faktycznie wez kartke
    i namaluj co i jak sobie wyobrazasz.
    Wez na tapeta "sloneczko" i rozmaite wariacje ;-)

    258 900 netto za 148m2 ssz to kupa kasy, jesli to nie jest W-wa, 3Miasto,
    albo
    inny Krakow, nie bedziesz "wydziwial" to za te pieniadze powinnes
    miec gotowy dom z instalacjami i prawodopodnie z tynkami wewnatrz, ;-))

    Moze byc i tak ze 258tys.netto nie starczy na ssz. ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 25. Data: 2012-01-18 15:50:52
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 18 Sty, 16:32, "Adams" <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > miec gotowy dom z instalacjami i prawodopodnie z tynkami wewnatrz, ;-))
    >
    > Moze byc i tak  ze 258tys.netto nie starczy na ssz. ;-)

    no wlasnie licze ze do 300K daloby sie mieszkac.

    Wiem :) ze da sie (dalo sie w tym roku) wybudowac w stanie do
    mieszkania
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/nastka/
    ponizej 300K dobierajac "odpowiwednio" ekipy do budowy nie szalejac
    pieniedzmi
    a to wedlug mnie nie jest dom tani w budowie

    pozdr. Artur

  • 26. Data: 2012-01-18 16:31:20
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "a.no" <a...@g...com> napisał:

    Czesc :-)

> [...]
    >pieniedzmi
    >a to wedlug mnie nie jest dom tani w budowie.

    IMHO, wybierz projekt i zacznij budowac inaczej
    sie nie przekonasz ;-))
    To sa podobne projekty, roznice sa w szczegolach.
    Zalatwiaj juz formalnosci zwiazane z rozpoczeciem budowy ;-))

    Do 300K da sie mieszkac, warunek jest taki ze do 200
    musisz sie zmiescisz ze stanem surowym zamknietym,
    to jest podstawa ktorej nie mozesz przekroczyc.

    Oczywiscie w tych 300tys nie wykonczysz calego domu na
    tip top ale da sie elegancko mieszkac.
    Bierz projekt i szukaj ludzi.
    Są portale na ktorych dajesz zlecenie i czekasz na oferty,
    jak zaczniesz budowac to nawet nie bedziesz wiedzial skad
    maja Twoj numer telefonu.
    Budowlancy maja prawie takie same ceny,
    jak znajdziesz cos taniego to w trakcie wyjdzie ze
    "o czyms zapomnial fachowiec" - najczesciej zapomniaja o podatku VAT
    i trzeba doplacic.
    Roznice w robociznie sa minimalne.
    Wszystko na papierze i podpisane.

    pozdrawiam