    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt domu do krytyki...
    Date: Tue, 17 Jan 2012 08:07:04 -0800 (PST)

    On Jan 17, 4:24 pm, "A N." <a...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > jakis czas temu pytalem o opinie na temat innego projektu (Tacoma) i
    > dyskusja sklonila mnie raczej do ukierunkowania swoich planów w strone
    > nieco wiekszego domu:http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/

    Calkiem sensowny dom jedno rodzinny.

> [...]
    > Wydaje mi sie ze projekt spelnia te 2 wymagania, choc koszt wyliczony
    > przez biuro dla budowy w technologii energooszczednej jest
    > "niemaly" (258 900 ssz netto).
    >
    > Wydaje mi sie ze "wysokoa scianka kolankowa" (z rys. wynika ze to ok
    > 220cm) nie sprawi ze dom bedzie duzo drozszy od "typowych" domów z
    > podaszem uzytkowym o sciance kolankowej 60-130cm. Za to ma prosty dach
    > o malej powierzchni (ok 130m2) i nie ma okien dachowych.
    > Nie wiem jak wyglada to w praktyce ale budowe garazu realizowalbym w 2
    > etapie. A ogrzewal piecem gazowym umieszconym w lazience na pietrze

    Koszty budowy i ocieplenia takiego domu beda duzo nizsze nic tych z
    wymyślnymi dachami i niskimi scianami kolankowymi.
    Natomiast ja bym sie pokusil o podniesienie tej co jest o te dodatkowe
    50-70cm zeby sie pozbyc jej zupelnie.
    Wtedy ocieplenie jest bardzo proste bo ociepla sie sam strop. A jesli
    jest mozliwosc aby ocieplenie zewnetrzne stykalo sie z tym stropowym
    to juz wogole fajnie.
    Tylko ten piec na gorze to troche feler. Jak zabraknie pradu to pompka
    nie pochodzi i nawet ups na dlugo nie pomoze.
    Moze by sie zmiescil pod schodami na parterze? Albo w garazu skoro i
    tak ma byc.
    Piec na parterze ma szanse zagrzac grawitacyjnie przynajmniej pietro.
    Wiem ze to tylko na wypadek katastrofy ale u mnie tydzien temu wioska
    obok przez 3 dni bez pradu byla...

    > Generalnie wydaje mi sie, ze przy budowie "sposobem
    > tradycyjnym" (BK24cm, 15cm styropianu) byc moze bez garazu (?) dom
    > powinien byc w "grupie" tanich w budowie domów,  a nawet tanszy ze
    > wzgledu na prostą "forme".

    I mniej miejsc do popelnienia bledow przez wykonawce.
    Nawet to miejsce z stolem w czesci jadalnej bym wybaczyl bo mimo
    fikusnosci jest relatywnie proste w wykonaniu i nie zawiera pułapek.
    No i woda jest instalowana w sumie w dwu miejscach (dolna i gorna
    lazienka sa nad soba).

    > Czy czegoś nie uwzgledniam, co podnosi koszt budowy takiego domu? Sam
    > koszt wyzszej sciany "kolankowej o 1m w porównaiu do innych domów to
    > nie powinien byc duzy koszt???

    Przy budowie raczej nie bo forma domu jest bardzo prosta. Ale trzeba
    pamietac ze bedziesz mial pietro na ktore trzeba wchodzic. Wiem ze to
    oczywiste ale warto pamietac ze kiedys czlowiek sie zestarzeje i
    bieganie na gore nie bedzie lekkie.
    Zasugerowal bym tez dodanie drzwi do tych schodow. Dzieki temu mozliwe
    jest wylaczenie pietra z uzytkowania w zimie i odgrodzenie sie
    dodatkową przegrodą od hałasów z dołu.