    From: "A N." <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: projekt domu do krytyki...
    Date: Tue, 17 Jan 2012 07:24:54 -0800 (PST)

    Witam,
    jakis czas temu pytalem o opinie na temat innego projektu (Tacoma) i
    dyskusja sklonila mnie raczej do ukierunkowania swoich planów w strone
    nieco wiekszego domu:
    http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/

    W wyborze projektu wazny jest dla mnie koszt budowy i wygoda
    uzytkowania (koniecznie dodatkowy pokój na parterze), "wygodne
    schody". Dom z poddaszem ze wzgldu na dosc mala dzialke.
    Wydaje mi sie ze projekt spelnia te 2 wymagania, choc koszt wyliczony
    przez biuro dla budowy w technologii energooszczednej jest
    "niemaly" (258 900 ssz netto).

    Wydaje mi sie ze "wysokoa scianka kolankowa" (z rys. wynika ze to ok
    220cm) nie sprawi ze dom bedzie duzo drozszy od "typowych" domów z
    podaszem uzytkowym o sciance kolankowej 60-130cm. Za to ma prosty dach
    o malej powierzchni (ok 130m2) i nie ma okien dachowych.
    Nie wiem jak wyglada to w praktyce ale budowe garazu realizowalbym w 2
    etapie. A ogrzewal piecem gazowym umieszconym w lazience na pietrze
    (?).

    Generalnie wydaje mi sie, ze przy budowie "sposobem
    tradycyjnym" (BK24cm, 15cm styropianu) byc moze bez garazu (?) dom
    powinien byc w "grupie" tanich w budowie domów, a nawet tanszy ze
    wzgledu na prostą "forme".

    Czy czegoś nie uwzgledniam, co podnosi koszt budowy takiego domu? Sam
    koszt wyzszej sciany "kolankowej o 1m w porównaiu do innych domów to
    nie powinien byc duzy koszt???

    pozdrawiam, Artur