  • 31. Data: 2010-11-20 11:31:19
    Temat: Re: Pirometr jako tania alternatywa dla kamery termowizyjne.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:415b091a-90e7-4d96-bd91-f5fc5782a8d6@f9g2000vbf
    .googlegroups.com...
    On 19 Lis, 14:31, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    > wiadomościnews:ic5rte$tuq$1@portraits.wsisiz.edu.pl.
    ..

    >Na 99% pomiar bedze spokojnie opadal i to dowodzi ze Michal Gut ma
    >racje.

    Pomijam skad to swiete przekonanie o tych 99%, ale czy "spokojne opadanie
    pomiaru" jest dowodem na liniowosc bledu? Kolega chómanista?

  • 32. Data: 2010-11-22 09:05:57
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale wlasnie o to chodzi ze to pomiar orientacyjny
    powie ci tylko gdzie zimniej gdzie cieplej - tak jak kamera termowizyjna
    mniej wiecej

    pewnie ze flir bedzie lepszy, ale nie oszukujmy sie kosztuje 100x wiecej i
    jest rozwiazaniem dedykowanym do takich zastosowan a pirometr ma ci zmierzyc
    temperature punktu tudziez malej powierzchni

  • 33. Data: 2010-11-22 09:09:01
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Pomijam skad to swiete przekonanie o tych 99%, ale czy "spokojne opadanie
    > pomiaru" jest dowodem na liniowosc bledu? Kolega chómanista?

    przekonanie o liniowosci bledu wynika staz ze zalozylem takową. z cala
    pewnoscia nie bedzie liniowy ale na kilku stopniach z zakresy 200 czy 500
    stopni nie spodziewasz sie ze bedzie mial na 22 stopniach +2 stopnie a na 25
    stopniach -1 od rzeczywistej wattosci.
    co do bledu - mialem to i na uczelni i w technikum, cos tam z tego jeszcze
    pamietam.
    ale nie musisz mi wierzyc:) kup flira:)

  • 34. Data: 2010-11-22 09:34:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 22 Lis, 10:09, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > stopni nie spodziewasz sie ze bedzie mial na 22 stopniach +2 stopnie a na 25

    gorzej jesli okaze sie, ze ma kiepska powtarzalnosc, tznp. 2-3 kolejne
    pomiary tego samego punktu dadza rozne wyniki (nawet miwszczace sie w
    podawanym zakresie bledu), np. mierzymy reczywiste 20 i dostajemy raz
    19, za chwile 21...

    WS

  • 35. Data: 2010-11-22 13:09:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Pirometr ma taką samą dokładność temperaturową, jak kamera, powiedzmy +/- 2°C
    A kamera nie służy do kupowania, tylko do wypożyczania.
    Na dziś koszt profesjonalnego zdjęcia to 100 zł (jedno zdęcie).
    Ujmuje amortyzację, usługę itp.

  • 36. Data: 2010-11-22 20:40:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:icdbpm$6vj$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > jest rozwiazaniem dedykowanym do takich zastosowan a pirometr ma ci
    > zmierzyc temperature punktu tudziez malej powierzchni

    Owszem masz racje, pytanie tylko jakich rozbieznosci sie spodziewamy. Jezeli
    budynek jest znacznie spierniczony to rozbieznosci moga byc..., powiedzmy
    duze. W innym przypadku moze to byc w granicach bledu a to juz kiepska
    informacja. Nie wiem jakie moga byc rozbieznosci, ale sadze, ze 10 stopni
    nie bedzie malo. Te 10 stopni przy 4 stopniach tolerancji nie daje
    wiarygodnego wyniku, bo sciana w rogach tak czy tak zwykle jest zimniejsza.
    Po prostu uwazam, ze kupowanie tanich, niepowtarzalnych pirometrow to
    wydanie pieniedzy na zabawki bez szans na dowiedzenie sie czego kolwiek
    wartosciowego. Jak kupic to cos co mozna obdazyc jakims zaufaniem, ale to
    chyba szkoda pieniedzy na pomiar jednego domu w wybranych miejscach.
    Nie dawno temu kupilem termometr ktory mialby pokazywac temp. glikolu na
    wyjsciu z zasobnika. Polozylem obok sterownika pokojowego i widze, ze wynik
    pomiaru jest rozny o ok. 1 stopien w dol wzgledem sterownika. Kilka prob
    pomiaru w roznym czasie daje rozne wyniki mimo tej samej temperatury. Stala
    temp. wody w zasobniku a wyniki od 0,5 do 1,5 stopnia rozny, szczescie ze
    tylko w dol. Roznica niby niewielka, ale do zastosowan planowanych zupelnie
    sie nie nadaje. Wydalem pieniadze na rzecz z ktorej nie mam zadnego pozytku.
    Nawet za oknem mi nie pokaze kiedy woda zamarza z takim rozstrzalem.

    Pozdro.. TK