  • 1. Data: 2010-11-16 10:26:50
    Temat: Pirometr jako tania alternatywa dla kamery termowizyjne.
    Od: "zs" <z...@w...pl>

    Znalazłem ostanio na allegro pirometry i tam sobie pomyślalem że w zimie
    mógłbym nimi sprawdzić swój budynek od środka gdzie ściany są zimniejsze a
    gdzie cieplejsze tak jak kamerą tylko pewnie mniej precyzyjnie i wiecej
    roboty. Czy to wypali?

  • 2. Data: 2010-11-16 10:49:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wypali ale nabiegasz sie jak glupi. tam masz pomiar prawie punktowy - bodaj
    kilkucentymetrowe kolo zaleznie od dystansu. minus taki ze sam musisz szukac
    i nie masz graficznego zobrazowania. termowizja po prostu szybciej
    znajdziesz ktoredy ci cieplo spieprza.

  • 3. Data: 2010-11-16 11:17:31
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Aczkolwiek ja właśnie termometrem punktowym pomierzyłem szpalety okien (od wewnątrz)
    i ku mojemu zaskoczeniu występuje przy
    niektórych oknach różnica w temperaturze powierzchni tynku od +19°C do +17°C (lewa i
    prawa), ale wcale nie na tych szpaletach, gdzie
    akurat się spodziewałem.
    Oczywiście kamerka to byłby luksus :-)

    -----

  • 4. Data: 2010-11-16 14:13:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zs wrote:
> [...]
    > zimniejsze a gdzie cieplejsze tak jak kamerą tylko pewnie mniej
    > precyzyjnie i wiecej roboty. Czy to wypali?

    jako metoda orientacyjnego określenia co sie dzieje nadaje się.

  • 5. Data: 2010-11-16 14:15:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > oknach różnica w temperaturze powierzchni tynku od +19°C do +17°C
    > (lewa i prawa), ale wcale nie na tych szpaletach, gdzie akurat się

    tylko że dobra kamera to kosmiczny wydatek. a nawet te proste co się do dupy
    nadają w sumie sa drogie jak diabli.

  • 6. Data: 2010-11-16 19:47:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > tylko że dobra kamera to kosmiczny wydatek. a nawet te proste co się do
    > dupy nadają w sumie sa drogie jak diabli.

    to prawda...
    ale jak wygasnie patent to beda tanie jak siuśki

  • 7. Data: 2010-11-16 19:54:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ibun4k$5ie$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > to prawda...
    > ale jak wygasnie patent to beda tanie jak siuśki

    Wygasnie przed koncem zimy?

  • 8. Data: 2010-11-16 19:57:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał Gut wrote:

    > to prawda...
    > ale jak wygasnie patent to beda tanie jak siuśki

    obawiam sie, że nie tak szybko...

    swoją drogą to dziwne że nikt nei potrafi wymyślić alternatywnego systemu
    detekcji podczerwieni.

  • 9. Data: 2010-11-16 20:41:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-11-2010 o 11:26:50 zs <z...@w...pl> napisał(a):

    > Znalaz?em ostanio na allegro pirometry i tam sobie pomy?lalem ?e w zimie
    > móg?bym nimi sprawdziae swój budynek od ?rodka gdzie ?ciany s? zimniejsze
    > gdzie cieplejsze tak jak kamer? tylko pewnie mniej precyzyjnie i wiecej
    > roboty. Czy to wypali?
    Wypali, ja mierzę terometrem dousznym :)
    kupiłem specjalnie taki z szerokim zaqkresem temp
    i ładnie mierzy i pokazuje gdzie ciepło ucieka,
    oczywiście kamery nie zastąpi ale jeżeli wiesz czego i gdzie szukać to
    pomoże.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-11-16 22:40:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:
> [...]
    > musisz szukac i nie masz graficznego zobrazowania. termowizja po prostu
    > szybciej znajdziesz ktoredy ci cieplo spieprza.

    Na dokładkę pod warunkiem że to będzie pirometr niskotemperaturowy bo w
    miernictwie pirometr może oznaczać różne przyrządy - od miernika
    dalekiej podczerwieni po przyrząd z włóknem żarówki które ma się od tła
    przestać odcinać...

    --
    Darek