    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pistolet do fugi?
    Date: Mon, 18 May 2009 18:02:05 +0100

    > Kończę właśnie kładzenie gresu (dzięki za wszystkie rady, jak skończę to
    > się pochwalę i napiszę o wtopach) i zaczynam fugować. Mam dwa pytania.
    > Pierwsze: ile max. czasu od położenia gresu do fugowania może minąć (w
    > granicach rozsądku), tydzień może czekać?

    tu juz koledzy odpowiedzieli ze nie ma to wiekszego znaczenia.

    > Drugie: czy jest taki wynalazek jak pistolet do fugowania. Mam bardzo małe
    > szpary między płytkami (celowo) i nie chcę ubabrać całości - wymyśliłem
    > sobie pistolet z cienkim dozownikiem (np. 2 mm). Jest coś takiego? Nie
    > chodzi mi o pistolety na silikon czy piankę bo one wyciskają za dużo.

    co do pisoletu to mysle ze bedzie problem, nigdy o czyms podobnym nie
    slyszalem. Tutaj na forum czytalem kilkukrotnie, ze przy cienkich fugach
    ludzie stosowali rzadsza zaprawe, nie o takiej konsystencji jak zaleca
    producent.
    Trudno powiedziec jak to wplynie na trwalosc, ale moze ktos odezwie sie,
    kto wykonal fugi rzadka zaprawa.

    Moim zdaniem nie unikniesz ubabrania, to bedzie najszybszy sposob jezeli
    nawet policzysz czas na mycie. Kazda inna metoda bedzie znacznie bardziej
    czasochlonna. Ale to tylko moja opinia.

    Pzdr
    Darek