  • Data: 2016-08-18 17:18:50
    Temat: Re: Plan zagospodarowania - kolor dachu
    Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > Aha i jest to lewica!
    > Prawica z definicji nie może być faszystowska.
    > U nas jednak za prawicę uważa się PiS i PO co jest po prostu śmieszne.

    tak tylko dla wyjaśnienia off-topic, bo nie bardzo mam czas żeby śledzić
    wynikła -całkiem interesującą- dyskusję, ale bardzo nie lubię powielania
    niemądrych mitów.
    Faszyzm i nazizm nie miały z socjalizmem nic wspólnego, nazwa NSDAP
    wzięła się z propagandowego wykorzystania klimatu światopoglądowego w
    popierwszowojennych Niemczech i od początku przez twórców nie była
    traktowana poważnie; nawet retoryka (także faszystowska) odwoływała się
    raczej do ludowej wiejskości, a nie tradycji lewicowej. Co to za
    socjalizm, który jawnie podlizuje się wielkiemu kapitałowi i -również
    jawnie- z nim współpracuje? Który traktuje (poza czysto propagandowymi
    bonusami) tzw. 'klasę robotniczą' gorzej niż bismarkowskie Niemcy? Co za
    socjalizm, który zabrania aborcji i środków antykoncepcyjnych, a
    homoseksualistów i transwestytów wysyła do obozów? Jeśli coś z tej mocno
    skróconej listy skojarzy się komuś z prawicą, to już nie moja wina...
    Ciekaw jestem przy okazji tej definicji prawicy która jest sprzeczna z
    celami faszyzmu... ale to w końcu nieistotne. Mity związane z tradycjami
    i sensem lewicy i prawicy są tyleż dziwaczne, co niebezpieczne. Niejaki
    JKM obwieścił jakiś czas temu że prawdziwy liberalizm jest wyłącznie
    prawicowy -biedak, zapomniał własnego bon motu z czasów kiedy bywał
    jeszcze błyskotliwy, o różnicy między krzesłem, a krzesłem elektrycznym.
    Ale to już zupełnie inna bajka, całkiem OT, za co przepraszam i żegnam
    się na kilka dni, zazdroszcząc kolegom wolnego czasu ;-)