    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 13 Feb 2013 13:19:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: Plastyczny materiał o dobrym przewodnictwie ciepła.
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2013 19:49:25 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > bezwładność termostatu to czas jaki upływa od zmiany temperatury rury do
    >
    > zadziałania termostatu...
    >

    > nie ma on nic wspólnego z histerezą, która to mówi przy jakich temperaturach
    >
    > nastepuje zmiana stanu termostatu, nie mówi jednak nic o tym ile czasu
    >
    > upływa od zmiany temperatury czynnika mierzonego do zmiany stanu termostatu.
    >

    > najszybciej działają termostaty elektroniczne z sondą zanurzeniową
    >
    > bezpochwową, potem elektroniki z sonda przylgowa a potem cieczowe o
    >
    > konstrukcji takiej jak na obrazku.
    >

    > czysta fizyka drogi kogutku...

> [...]

    Nawet nie doczytałem doi końca tych bzdur, To o czym gdzieś słyszałeś to się\stałą
    czasu nazywa. Ale nich Ci będzie. Coś słyszałeś i nie ważne ze mało dokładnie. Na
    głupiego klienta możesz być dobry, To ile to jest dużo w tych regulatorach? Przy
    takich prostych układach regulacji jakimi jest ogrzewanie w domku to ta "
    bezwładność" musi być liczona w konkretnych minutach. Bo inaczej nastąpi
    przeregulowanie i układ zacznie żyć własnym życiem. Duża stała czasu to wymóg w takim
    regulatorze a nie wada.