  • 1. Data: 2013-02-12 19:19:21
    Temat: Plastyczny materiał o dobrym przewodnictwie ciepła.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Muszę do rury doczepić przylgowy regulator temperatury. Rura jak wiadomo
    ma okrągły przekrój a regulator jest praktycznie płaski od strony
    przylgowej, więc powierzchnia styku jest bardzo mała i kiepsko to działa.
    Jest coś czym można by to pożenić?
    Najbardziej pasowałoby mi coś plastycznego, takiego jak gumopodobny
    wytwór który przykleja się do układów scalonych i radiatorów.

  • 2. Data: 2013-02-12 21:27:24
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 19:19:21 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    >
    > Najbardziej pasowałoby mi coś plastycznego, takiego jak gumopodobny
    >
    > wytwór który przykleja się do układów scalonych i radiatorów.

    najzwyklejszy silikon z tubki będzie dobry. lepszy będzie wysokotemperaturowy.
    Wypadało by założyć w miejscu gdzie jest czujnik kawałek izolacji termicznej. Żeby
    czujnik mierzył tylko temperaturę rury.

  • 3. Data: 2013-02-12 22:50:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najbardziej pasowałoby mi coś plastycznego, takiego jak gumopodobny wytwór
    > który przykleja się do układów scalonych i radiatorów.

    Idz w druga strone. Zaloz na rure otuline z malym wycieciem na ten Twoj cos
    tam. To spowoduje, ze otoczenie nie bedzie sie wychladzalo i to cos tam
    Twoje bedzie odczytywac rzeczywista temperature.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2013-02-12 23:04:22
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Idz w druga strone. Zaloz na rure otuline z malym wycieciem na ten Twoj cos
    > tam. To spowoduje, ze otoczenie nie bedzie sie wychladzalo i to cos tam
    > Twoje bedzie odczytywac rzeczywista temperature.

    Prawie dobrze.
    Będzie wychładzane przez przewody podłączeniowe. Jak to jest termopara z
    "twardym drutem", to całkiem ładnie będzie chłodzona.

    Polecam jednak cokolwiek jako wypełniacz, Kogutek dobrze radzi, a
    później owinąć samoprzylepną do kominków i będzie cacy :)

    Irek.N.

  • 5. Data: 2013-02-12 23:13:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Idz w druga strone. Zaloz na rure otuline z malym wycieciem na ten Twoj cos
    > tam. To spowoduje, ze otoczenie nie bedzie sie wychladzalo i to cos tam
    > Twoje bedzie odczytywac rzeczywista temperature.

    To jest coś takiego
    http://www.salus-controls.pl/pl,at10-regulator-tempe
    ratury-przylgowo-rurowy,29,p.html
    nie ten model i nie ta firma, ale tak samo skonstruowane.

  • 6. Data: 2013-02-12 23:19:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    > najzwyklejszy silikon z tubki będzie dobry. lepszy będzie wysokotemperaturowy.
    Wypadało by założyć w miejscu gdzie jest czujnik kawałek izolacji termicznej. Żeby
    czujnik mierzył tylko temperaturę rury.

    Dzięki, na to nie wpadłem.
    Jak wysokotemperaturowy ma być ten silikon, bo to ja sobie obmyśliłem ma
    przełączać kocioł gazowy z CWU na CO po osiągnięciu odpowiedniej temp.
    więcej jak 70-80 stopni to tam raczej nie będzie.

  • 7. Data: 2013-02-13 00:14:03
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 23:19:58 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    wysokotemperaturowy. Wypada�o by za�o�y� w miejscu gdzie jest czujnik
    kawa�ek izolacji termicznej. �eby czujnik mierzy� tylko temperatur� rury.

    > Dzi�ki, na to nie wpad�em.
    >
    > Jak wysokotemperaturowy ma by� ten silikon, bo to ja sobie obmy�li�em ma
    >
    > prze��cza� kocio� gazowy z CWU na CO po osi�gni�ciu odpowiedniej temp.
    >
    > wi�cej jak 70-80 stopni to tam raczej nie b�dzie.

    Informuję i objaśniam. Na Świecie jest jeden silikon. A że w sklepie dużo to znaczy
    że coś z tym jednym robią. Baza, czyli silikon, jest zawsze ta sama. Różnią się
    napełniaczami. Silikon bardzo dobrze przewodzi ciepło. Ale jak dodać do niego coś co
    przewodzi ciepło jeszcze lepiej to robi się wysokotemperaturowy. To znaczy że tak
    zmodyfikowany silikon będzie mógł pracować w temperaturze bliskiej jego degradacji.
    Bo jak z jednej strony będzie cieplej to ciepło szybko przejdzie przez całą warstwę i
    się nie przypali. Jest tutaj pełna analogia do przypalenia mięsa na patelni. Z jednej
    strony węgiel a z drugiej różowe. Każdy silikon ze sklepu ma wystarczający, tak z
    grubsza trzykrotny zakres bezpieczeństwa w stosunku do stu stopni.

  • 8. Data: 2013-02-13 09:20:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    nadir wrote:
> [...]
    > strony przylgowej, więc powierzchnia styku jest bardzo mała i kiepsko
    > to działa. Jest coś czym można by to pożenić?

    ten silikon nie jest złym pomysłe...

    ale warto wiedziec ze te regulatory maja sporą bezwładność i tyle.

  • 9. Data: 2013-02-13 10:55:30
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2013 09:20:18 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > ten silikon nie jest złym pomysłe...
    >

    > ale warto wiedziec ze te regulatory maja sporą bezwładność i tyle.

    Według danych technicznych 1 stopień. Chyba nie wiesz o czym piszesz, jak zwykle
    zresztą. Przestało mnie to już dziwić.

  • 10. Data: 2013-02-13 13:06:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Według danych technicznych 1 stopień. Chyba nie wiesz o czym piszesz,
    > jak zwykle zresztą. Przestało mnie to już dziwić.

    ale ty rozumiesz słowo bezwładność? bezwładności termostatu nie mierzy sie
    w stopniach...

    w stopniach to sie mierzy histerezę.