  • 1. Data: 2013-02-11 18:53:49
    Temat: Wentylacja mechaniczna a okap i kominek.
    Od: FTX <s...@g...com>

    Witam wszystkich.

    W nowo budowanym domu jednorodzinnym planuje miec wentylacje mechaniczna z reku.

    Teraz pytania:
    Czy majac WM potrzebny jest okap kuchenny w celu usuniecia pary wodnej i zapachow?
    Jesli tak to jakiego typu?
    Jakiego typu zainstalowac kominek przy WM?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-11 19:16:30
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna a okap i kominek.
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > Teraz pytania:
    > Czy majac WM potrzebny jest okap kuchenny w celu usuniecia pary
    > wodnej i zapachow? Jesli tak to jakiego typu? Jakiego typu

    hmm otwierales / czysciles kiedys okap? Przy gazie smola pogazowa +syf co
    odparowuje z potraw (mgielka oleju ze smazenia etc). Przy kuchni elektrycznej
    zostaje to drugie. W obu przypadkach zasyfiony okap. Jak okap to i rury dalej,
    nie ma innej opcji. Reku zasyfiony w mig straci sprawnosci!!!

    Teraz pomysl co w rurach bedzie w calej instalacji wywiewnej - no na drodze od
    okapu. Jeden szajs. Oczywiscie ze osobno, ewentualnie tak madrze poprowadz by
    na strychu polaczyc kiedys te instalacje z dodatkowym filtrem itd. Okap z
    klapka, by nie uciekalo grawitancyjnie gdy nei trzeba.

    Chyba ze nie gotujesz nic innego niz wode i zupy i to przy elektrycznym
    grzaniu!

    Wywiew z salonu jak daleko oddalony od kominka? To pytanie jak dla mnie, reku
    nie bedzie mial nigdy obiecywanej sprawnosci wiec chyba maksymalnie oddalic od
    kominka.

  • 3. Data: 2013-02-11 21:39:46
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-11 18:53, FTX pisze:
> [...]
    Jesli tak to jakiego typu?
    > Jakiego typu zainstalowac kominek przy WM?

    Kominka nie mam więc Ci nie poradzę ale okap to taki z filtrem węglowym
    pochłaniającym zapachy. Nie wpinałbym go do obwodu WM ani nie
    wyrzucałbym tego powietrza na zewnątrz osobnym kanałem. Po prostu
    filtrowałbym tylko powietrze znad kuchenki z zapachów.

    PS
    Po co Ci kominek?

  • 4. Data: 2013-02-12 08:05:29
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 11.02.2013 21:39, quent wrote:

> [...]
    > nie wyrzucałbym tego powietrza na zewnątrz osobnym kanałem. Po
    > prostu filtrowałbym tylko powietrze znad kuchenki z zapachów.
    Tak mam i sie nawet sprawdza.

    > Po co Ci kominek?
    Kominek tez mam i sobie bardzo chwale.
    Gazu schodzi prawie nic.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2013-02-12 09:42:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > tego powietrza na zewnątrz osobnym kanałem. Po prostu filtrowałbym tylko

    Dokładnie tak!

    A kratkę wentylacji mechanicznej najlepiej dać gdzieś ponad okapem, aby
    pobierała to ciepłe przefiltrowane powietrze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-03-23 13:17:02
    Od: slavo65 <s...@g...com>