  • 1. Data: 2013-02-11 09:46:33
    Temat: Efekty Solarnej elektrowni od 22.09.2012
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl>

    Witajcie, czas na male i cząstkowe podsumowanie sezonu zimowego w mojej
    elektrowni słonecznej.

    3 panele 100W 15% efektywnosci polikrystaliczne.

    Przetwornica Grid, czyli pompujaca moc do sieci domowej.

    licznik mocy wyprodukowanej pokazuje 27.1 KWh co daje srednio dziennie: 0,2
    KWh

    wiec szału nie ma.

    instalacja kosztujaca 1400zł zarobiła juz 1% swojej ceny :))))))

    czekam z utesknienieniem na lato.

    Ale to tez pokazuje ile te finansowane przez gminy, ue i innych instalacje
    cieplne są w stanie dać ciepła.
    27 KWh podzielone przez 15% daje 180 KWh energii słonca w tym okresie a wiec
    ok 1,29 KWhdziennie
    pole powierzchni elektrowni to 1.7m2

    czy to ma ekonomiczny sens?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-11 10:45:36
    Temat: Re: Efekty Solarnej elektrowni od 22.09.2012
    Od: marsel <marcin@pl>

    > czy to ma ekonomiczny sens?

    Dla producentów, dystrybutorów i instalatorów takich instalacji - jak
    najbardziej.

  • 3. Data: 2013-02-11 12:55:58
    Od: <news>

    Użytkownik "dziadek+40" napisał:
> [...]
    > dziennie: 0,2 KWh wiec szału nie ma.
    > instalacja kosztujaca 1400zł zarobiła juz 1% swojej ceny :))))))

    Za bardzo optymistycznie liczysz zyski, o 3% inflacji słyszałeś?
    Liczyłeś dodatkowe koszta działania samej instalacji takie jak serwis,
    pobierany z sieci prąd?
    Jaki jest średni czas życia instalacji?
    Co nazywasz mocą wyprodukowaną i jak ją liczysz?
    Jak korzystasz z wyprodukowanej energii? Magazynujesz ją?

    > czy to ma ekonomiczny sens?

    A kto cię nabrał że się opłaca i dlaczego nie policzyłeś tego przed zakupem?

  • 4. Data: 2013-02-11 13:26:56
    Od: r...@t...com.pl

    Ja też zainwestowałem w fotowoltaikę - kupiłem trzy lampy w OBI za 12 PLN.
    Wyciągnąłem z każdej diodę na kablu - resztę wystawiłem za okno garażowe. W lato
    działało - super oświetlało mi garaż parę godzin po zmroku - na tyle abym kozła nie
    wywinął idąc do piwnicy, obecnie jest trochę gorzej, jedna mruga po zmroku, inna
    słabo świeci ale za to prawie do rana.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-02-11 21:41:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2013 09:46, dziadek+40 pisze:

    > czy to ma ekonomiczny sens?

    Normalnie nie.

    ALE ma być jakiś myk z kupowaniem eko-energii przez zakłady energetyczne
    za czterokrotną cenę.

    Czyli produkujesz kilowatogodzinę, oddajesz do sieci i dostajesz kasę na
    cztery kilowatogodziny z sieci.

    Przy czym tylko przez 5 lat.

  • 6. Data: 2013-02-12 11:45:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Feb 11, 9:46 am, "dziadek+40" <a...@2...pl> wrote:
> [...]
    > KWh
    >
    > wiec szału nie ma.
    >
    > instalacja kosztujaca 1400zł zarobiła juz 1% swojej ceny :))))))

    Rzucisz linkiem do tego czegoś? Coś to tanie się wydaje, zwłaszcza że
    toto ma falownik na sieć.

    L.

  • 7. Data: 2013-02-12 12:03:28
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    wiadomości news:51195769$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > za czterokrotną cenę.
    >
    > Czyli produkujesz kilowatogodzinę, oddajesz do sieci i dostajesz kasę na

    A wszyscy płacą za energię odpowiednio drożej i przez całe życie.