    From: "Koteczek" <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wentylacja mechaniczna a okap i kominek.
    Date: Mon, 11 Feb 2013 19:16:30 +0100

    > Teraz pytania:
    > Czy majac WM potrzebny jest okap kuchenny w celu usuniecia pary
    > wodnej i zapachow? Jesli tak to jakiego typu? Jakiego typu

    hmm otwierales / czysciles kiedys okap? Przy gazie smola pogazowa +syf co
    odparowuje z potraw (mgielka oleju ze smazenia etc). Przy kuchni elektrycznej
    zostaje to drugie. W obu przypadkach zasyfiony okap. Jak okap to i rury dalej,
    nie ma innej opcji. Reku zasyfiony w mig straci sprawnosci!!!

    Teraz pomysl co w rurach bedzie w calej instalacji wywiewnej - no na drodze od
    okapu. Jeden szajs. Oczywiscie ze osobno, ewentualnie tak madrze poprowadz by
    na strychu polaczyc kiedys te instalacje z dodatkowym filtrem itd. Okap z
    klapka, by nie uciekalo grawitancyjnie gdy nei trzeba.

    Chyba ze nie gotujesz nic innego niz wode i zupy i to przy elektrycznym
    grzaniu!

    Wywiew z salonu jak daleko oddalony od kominka? To pytanie jak dla mnie, reku
    nie bedzie mial nigdy obiecywanej sprawnosci wiec chyba maksymalnie oddalic od
    kominka.