  • 1. Data: 2013-02-11 21:50:07
    Temat: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    Panowie poradźcie proszę. Mój kondensat (100% podłogówka) ma taką
    przypadłość, że gdy przychodzą mrozy to w domu robi się zbyt ciepło >22
    a jak jest powyżej zera to muszę podkręcać_na_sterowniku* bo temp. spada
    <22.

    *) Podkręcanie realizuje się pokrętłem cieplej/zimniej czyli zapewne
    podnosi się i obniża krzywą grzewczą.

    W sterowniku FW100 mam ustawione:
    - temp. projektowa 42st.
    - maks. temp zasilania 45st.
    - wpływ temp. pomieszcz. 0% (steruje tylko podłogówka)
    - akumulacja budynku 50% (cały w ytongu, parterówka, strop drewniany)
    - temp. graniczna mrozu 4st.
    - temp. w której wyłącza się ogrzewanie 17,5st.
    - minimalna temp. zewnętrzna -25st.

    Rozumiem, że mam źle ustawiony pochył krzywej grzewczej, która steruje
    temp. wody na zasilaniu podłogówki.
    Nie bardzo jednak mogę doczytać w instrukcji:
    - co odpowiada za jej nachylenie,
    - co to jest temp. projektowa
    - czy temp. max zasilania ma jakiś wpływ na pochylenie krzywej.
    - czy temp. 17,5st. to początek krzywej?
    - czy minimalna temp. zewn. oznacza koniec krzywej czy może za koniec
    odpowiada temp. projektowa?

    Na razie robię wszystko trochę po omacku.
    Może ktoś z Was mi coś podpowie, ciekawe czy dobrze kombinuję.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-02-11 22:03:43
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 21:50:07 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    >
    > odpowiada temp. projektowa?
    >

    > Na razie robię wszystko trochę po omacku.
    >
    > Może ktoś z Was mi coś podpowie, ciekawe czy dobrze kombinuję.

    IMHO nie, ale ja się nie znam.
    U mnie (Vaillant) krzywą ustawia się poprzez współczynnk grzania.
    Jego wartość oznacza jak szybko temperatura grzania rośnie gdy temperatura na
    zewnątrz maleje. Dla 1 rosną równomiernie (takie tam uproszczenie pojęcia).
    Dlaczego wyłączyłeś wpływ temperatury w pomieszczeniu? Nie ma znaczenia jak
    ogrzewasz. Sterując pokrętłem głównym ustawiasz temperaturę do jakiej dąży układ.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2013-02-11 22:12:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "quent" <q...@b...gmail.kom> napisał w wiadomości

    > Na razie robię wszystko trochę po omacku.
    > Może ktoś z Was mi coś podpowie, ciekawe czy dobrze kombinuję.

    Wiesz jak jest z tymi instrukcjami?
    Wymyslil koles cos - sterownik. Poznie wzial sie za opisywanie funkcji.
    Zrobil to pobieznie z mysla, ze pozniej dokonczy. Niestety w miedzyczasie
    umarl. No i drukuje sie to cos co wyprodukowal chwile przed smiercia.
    Co do Twojego problemu, mysle, ze masz ustawiona zbyt wysoka temp. bazowa i
    niestety nie mam pojecia jak ona nazywa sie w Twoim sterowniku. Sprawa
    druga, to zbyt plaska krzywa, co tlumaczyloby spadek temp. wewnatrz kiedy
    temp. na zewnatrz spada.
    Mysle, ze w instrukcji bedziesz mial diagram obrazujacy takie rzeczy jak
    temp. zasilania i szkic krzywej w zaleznosci od niej. Analiza rysunku
    pozwoli odgadnac o co chodzi w synonimach jakie nam tu ten tego.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2013-02-11 22:24:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    >Dlaczego wyłączyłeś wpływ temperatury w pomieszczeniu? Nie ma znaczenia jak
    >ogrzewasz. Sterując pokrętłem głównym ustawiasz >temperaturę do jakiej dąży
    >układ.

    Dazy modulujac moc kotla i temp. zasilania. To moze dobre kiedy otwiera sie
    okna na godzine podczas silnych mrozow, ale prawidlowo dobrane w sumie dwa
    parametry wystarcza az nad to do utrzymania niemal stalej temp. w domu.
    Innymi slowy dla potrzeb chocby kominka lepiej zrezygnowac z wplywu temp.
    wewnetrznej, bo na dole moze byc zbyt cieplo, a na gorze zbyt zimno. Sprawa
    podstawowa, tego wplywu wogole nie potrzebujemy.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-02-11 22:36:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 21:50:07 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Panowie poradźcie proszę. Mój kondensat (100% podłogówka) ma taką

    prosta sprawa -wypie...ol tą funkcję w kosmos i steruj temperaturą budynku.
    Moj specjalista od kondensatu tez mi to polecał ale odesłałem na drzewo.

    b.

  • 6. Data: 2013-02-11 23:28:09
    Od: Piotr Boncza <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 11 Lut, 21:50, quent <q...@b...gmail.kom> wrote:
> [...]
    > przypadłość, że gdy przychodzą mrozy to w domu robi się zbyt ciepło >22
    > a jak jest powyżej zera to muszę podkręcać_na_sterowniku* bo temp. spada

    Maksymalna temperatura, na którą projektowane jest ogrzewanie.
    Możesz zadziałać na dwa sposoby
    1. Zmienić ustawienia z podłogówki na punkt początkowy - punkt
    końcowy. To będzie najprościej i najskuteczniej
    2. Pokombinować z minimalną temperaturą zewnętrzną
    to oznacza, że zmieniasz kąt nachylenia krzywej - tak jak będziesz
    potrzebował.
    Teraz pewnie masz -15. Jak dasz -20 to powinno pomóc.
    Instrukcja strony: 43 i dalsze oraz rysunki na 47.
    pozdrawiam Piotr

  • 7. Data: 2013-02-12 08:02:11
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 11.02.2013 21:50, quent wrote:
> [...]
    > odpowiada temp. projektowa?
    >
    > Na razie robię wszystko trochę po omacku.
    > Może ktoś z Was mi coś podpowie, ciekawe czy dobrze kombinuję.

    Proponuje przeczytaj watek forum muratora. Jest tam paredziesiat stron.
    Jak je przeczytasz to powinenes miej wiecej zrozumiec Junkersa.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2013-02-12 08:11:06
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-12 08:02, Marek pisze:
    > Proponuje przeczytaj watek forum muratora. Jest tam paredziesiat stron.
    > Jak je przeczytasz to powinenes miej wiecej zrozumiec Junkersa.

    Czytałem :-)
    Każdy ma inną konfigurację, inny problem... porażka

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2013-02-12 08:13:55
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-11 22:03, ZbyszekZ pisze:
    > Dlaczego wyłączyłeś wpływ temperatury w pomieszczeniu? Nie ma znaczenia jak
    ogrzewasz. Sterując pokrętłem głównym ustawiasz temperaturę do jakiej dąży układ.

    Podłogówka ma za duża bezwładność aby czekać na poprawkę wnoszoną przez
    spadek temp. w pomieszczeniu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2013-02-12 08:16:43
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-11 22:36, Budyń pisze:

    > prosta sprawa -wypie...ol tą funkcję w kosmos i steruj temperaturą budynku.
    > Moj specjalista od kondensatu tez mi to polecał ale odesłałem na drzewo.

    Ale ja mam 100% podłogówki, przy takim bezwładnym ogrzewaniu nie da się
    sterować temp. pomieszczenia.
    Zanim temp. spadnie w środku i da impuls do grzania będę miał porządnie
    wyziębione wnętrza przez kilka godz.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info