  • 11. Data: 2013-02-12 08:17:04
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 12.02.2013 08:11, quent wrote:

    > Czytałem :-)
    > Każdy ma inną konfigurację, inny problem... porażka

    Ja na podstawie tego watku zdecydowalem sie na pkt. pocz - koncowy.
    Akumulacja budynku 50%
    Wplyw temp. pom. 70% - ze wzgledu na kominek.
    Na dole mam podlogowke i kaloryfery.

    Bardzo fajnie i ekonomicznie dziala taka kombinacja.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 12. Data: 2013-02-12 08:20:46
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-11 23:28, Piotr Boncza pisze:
    > Pokombinować z minimalną temperaturą zewnętrzną
    > to oznacza, że zmieniasz kąt nachylenia krzywej - tak jak będziesz
    > potrzebował.
    > Teraz pewnie masz -15. Jak dasz -20 to powinno pomóc.

    Czyli im niższa max.temp. zewn. tym krzywa mniej stroma? To faktycznie
    powinno pomóc.

    Zmieniłem t.projekt. na 40st. oraz t.min.zew. na -25st. (miałem jednak -20).
    Teraz musi minąć kilka dni.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2013-02-12 08:21:51
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-12 08:17, Marek pisze:

> [...]
    > Wplyw temp. pom. 70% - ze wzgledu na kominek.
    > Na dole mam podlogowke i kaloryfery.
    >
    > Bardzo fajnie i ekonomicznie dziala taka kombinacja.

    Masz 100% podłogówki?
    Ja kominka nie mam.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2013-02-12 08:27:42
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 12.02.2013 08:21, quent wrote:

    > Masz 100% podłogówki?
    > Ja kominka nie mam.

    Na razie mieszkamy na parterze. Tam mam 100% podlogowki i kaloryfery.
    Temp. zasilania obliczona przez sterownik oscyluje od 27 - do 31 (przy
    -10) st.
    Taka temp. idzie w podloge i w grzejniki.

    Poddasze to tylko grzejniki. Przy tej temp. zasilania jest troche
    niedogrzane - mam okolo 19,5 - 20,5 st.
    Na dole 20,5 - 21 st.

    Po rozpaleniu w kominku kociol nie pracuje. W domu jest 22 - 23 stopnie.

    Z tego co sobie przypominam to parametr temp. graniczna mrozu wynosi -5.
    Temperatura minimalna to -15 st.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2013-02-12 08:29:15
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Masz 100% podłogówki?
    > Ja kominka nie mam.

    Dlugo mieszkasz? Mozesz zdradzic jakie masz zuzycie gazu i jaki rodzaj
    gazu masz?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2013-02-12 08:41:54
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-12 08:29, Marek pisze:
    > Dlugo mieszkasz? Mozesz zdradzic jakie masz zuzycie gazu i jaki rodzaj
    > gazu masz?

    Dzięki za podanie swoich ustawień.

    Mieszkam od lipca '12 ale grzałem podłogą już zeszłej zimy.
    Gaz mam E(GZ-50).
    Gazem grzeję wodę, gotuję i ogrzewam dom. Zużycie dla 3 osób
    (2+1).Notuję sobie od momentu wprowadzenia:
    2012.07.10 - 2012.08.10 - 17m3
    2012.08.10 - 2012.09.10 - 32m3
    2012.09.10 - 2012.10.10 - 47m3
    2012.10.10 - 2012.11.10 - 108m3
    2012.11.10 - 2012.12.10 - 153m3
    2012.12.10 - 2013.01.10 - 150m3
    2013.01.10 - 2013.02.10 - 183m3

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2013-02-12 08:50:27
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "quent" <q...@b...gmail.kom> napisał w wiadomości

    > Dzięki za podanie swoich ustawień.
    >
    > Mieszkam od lipca '12 ale grzałem podłogą już zeszłej zimy.
    > Gaz mam E(GZ-50).
    > Gazem grzeję wodę, gotuję i ogrzewam dom. Zużycie dla 3 osób (2+1).Notuję
    > sobie od momentu wprowadzenia:
    > 2012.07.10 - 2012.08.10 - 17m3
    > 2012.08.10 - 2012.09.10 - 32m3
    > 2012.09.10 - 2012.10.10 - 47m3
    > 2012.10.10 - 2012.11.10 - 108m3
    > 2012.11.10 - 2012.12.10 - 153m3
    > 2012.12.10 - 2013.01.10 - 150m3
    > 2013.01.10 - 2013.02.10 - 183m3
    >
    > --

    A jaką masz powierzchnię domu i moc kotła (możesz podać typ kotła bo też mam
    junkersa i cos mi z moją podłogówką nie gra rónież)

  • 18. Data: 2013-02-12 08:56:39
    Temat: Re: krzywa grzewcza - pod?og?wka Junkers
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-12 08:50, Przemek pisze:
    > A jaką masz powierzchnię domu i moc kotła (możesz podać typ kotła bo też mam
    > junkersa i cos mi z moją podłogówką nie gra rónież)

    Dom 133m2 parterowy.
    Kociol Junkers Cerapur Smart 14c ze sterownikiem pogodowym FW100.
    Podłogówka pracuje OK ale ciągle testuję sterownik, żeby przy dużych
    wahaniach temp. zewnętrznej był możliwie bezobsługowy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2013-02-12 09:14:43
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 12.02.2013 08:41, quent wrote:

    > Dzięki za podanie swoich ustawień.
    >
    > Mieszkam od lipca '12 ale grzałem podłogą już zeszłej zimy.
    > Gaz mam E(GZ-50).
    > Gazem grzeję wodę, gotuję i ogrzewam dom. Zużycie dla 3 osób
    > (2+1).Notuję sobie od momentu wprowadzenia:
    > 2012.07.10 - 2012.08.10 - 17m3
    > 2012.08.10 - 2012.09.10 - 32m3
    > 2012.09.10 - 2012.10.10 - 47m3
    > 2012.10.10 - 2012.11.10 - 108m3
    > 2012.11.10 - 2012.12.10 - 153m3
    > 2012.12.10 - 2013.01.10 - 150m3
    > 2013.01.10 - 2013.02.10 - 183m3

    Wyglada, ze nasze junkersiki sa ekonomiczne.
    U mnie zuzycie wyglada to nastepujaco:
    Dom 90m2 + 90m2 po podlogach. Co i cwu ogrzewane gazem.
    Dodatkowo kominek 10kW - od pazdziernika spalone okolo 4mp drewna.
    Gaz - typu Lw (GZ-41,5)

    7.10.2012 - 1.12.2012 : 119m3
    . - 31.12.2012 : 125m3
    . - 31.01.2013 : 61m3

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 20. Data: 2013-02-12 09:14:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 08:16:43 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Ale ja mam 100% podłogówki, przy takim bezwładnym ogrzewaniu nie da się
    > sterować temp. pomieszczenia.
    > Zanim temp. spadnie w środku i da impuls do grzania będę miał porządnie
    > wyziębione wnętrza przez kilka godz.

    taka jest twoja teoria. Ja tez mam 100% podłogówki i piec kondensacyjny jak ty,
    sterowane jednym czujnikem w centralej czesci domu - i uwierz mi: to działa :-)

    b.