  • 61. Data: 2013-02-13 10:14:03
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 lutego 2013 09:45:39 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Na razie mi sie podoba. Mozliwe ze w przyszlym roku znudzi mi sie
    >
    > kominek i bede bardziej dawal zarobic PGNIG.

    To raczej pewne

    > Piec smieciuch ma jedna wade - nie ma klimatu ;)

    Tu zgoda. Dlatego ja uważam że jak ktos chce palić w kominku okazjonalnie "dla
    klimatu" to kupuje siuę jakiś najprostszy kominek bez zabawy z podłączaniem go do
    istniejącej instalacji CO itp.
    W kopńcu jest on dla klimatu a zródłem ogrzewania jest gaz.

    > Majac gaz to dla mnie nieporozumienie.

    Wg mnie nieporozumieneim jest grzanie kominkiem skoro ma się instalację gazowa
    bezobsługową.
    Dla klimatu sie nie spala 8mp(bo do wiosny pewnie tyle u Ciebie wyjdzie) drzewa na
    sezon.
    To juz jest praktycznie regularne grzanie drewnem a to lepiej realizować kotłem do
    tego przystosowanym(ceny pewnie juz od 1,5-2tys zł)umieszczonym w kotłowni aby nie
    robic bałaganu w salonie.
    Ja wiem że zaraz tu się pojawia opisy jak to kominkiem cała zime ludzie pala i
    bałaganu nie ma.
    Ja mam kominek otwarty palę w nim teraz dosłownie kilka razy w roku i zawsze jakiś
    syf przy wybieraniu popiołu czy wnoszeniu drewna jest.
    Z kominkiem to jest tak ze jesli ktoś traktuje go na prawde dla rekreacji to z
    poczatku owszem odpalany co weekend później coraz mniej a w drugim trzecim roku kilka
    razy na sezon. To się nudzi.
    Jeśli ktoś spala w nim 8mp drewna to już nie jest palenie dla przyjemności tylko w
    celu zmniejszenia kosztu ogrzewania gazem. I nie ma w tym nic złego tylko że ktos
    chce sobie drewnem dogrzewac. Tylko że do tego celu są bardziej ekonomiczne
    urządzenia- czyli kotły na paliwo stałe;))

    > Dodatkowo ile miejsca zajmuje.

    To fakt tu trzeba te kilka m2 pomieszczenie wygospodarować- z tego co pamiętam sa
    jakies wymagania odnośnie tego i chyba 4m2 starczy

  • 62. Data: 2013-02-13 11:32:23
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    Dla klimatu to wg. mnie kominek otwarty, bez szyby... ale też wnętrze w
    trochę innym stylu niż np. u mnie.
    Idealnie - jakiś domek wakacyjny z bali ;-)

  • 63. Data: 2013-02-13 11:40:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 lutego 2013 11:32:23 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Dla klimatu to wg. mnie kominek otwarty, bez szyby... ale też wnętrze w

    Taki mam. wymurowany z klinkieru bez żadnych wkładów itp.

  • 64. Data: 2013-02-14 13:38:28
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "quent" <q...@b...gmail.kom> napisał w wiadomości
    > Mieszkam od lipca '12 ale grzałem podłogą już zeszłej zimy.
    > Gaz mam E(GZ-50).
    > Gazem grzeję wodę, gotuję i ogrzewam dom. Zużycie dla 3 osób (2+1).Notuję
    > sobie od momentu wprowadzenia:
    > 2012.07.10 - 2012.08.10 - 17m3
    > 2012.08.10 - 2012.09.10 - 32m3
    > 2012.09.10 - 2012.10.10 - 47m3
    > 2012.10.10 - 2012.11.10 - 108m3
    > 2012.11.10 - 2012.12.10 - 153m3
    > 2012.12.10 - 2013.01.10 - 150m3
    > 2013.01.10 - 2013.02.10 - 183m3

    Mam nadzieję, że i u mnie tyle kiedyś będzie...

    W pierwszym miesiącu grzania (18.01.2013 - 18.02.2013) zużycie u mnie
    wyniesie ok. 300m3. Bez CWU i gotowania. Taki sam kocioł.

  • 65. Data: 2013-02-14 14:26:15
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-02-14 13:38, brunet.wp pisze:
    > W pierwszym miesiącu grzania (18.01.2013 - 18.02.2013) zużycie u mnie
    > wyniesie ok. 300m3. Bez CWU i gotowania. Taki sam kocioł.

    Cierpliwości.
    Musisz poczekać do następnej zimy. Masz w domu pewnie sporą wilgotność
    jeszcze.
    Aha.. nie wiem czy ma to duże znaczenie ale ja nie mam garażu w bryle. W
    zasadzie to nie mam garażu wcale ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info